دوربین هواوی P40 پرو با کسب امتیاز ۱۲۸ به صدر جدول DxOMark رفت

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
هواوی P40 پرو با ثبت چندین رکوردشکنی در رنکینگ DxOMark و رفتن به صدر جدول، نشان داده است که در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری حرف‌های زیادی برای گفتن در مقابل رقبای قدرتمندش دارد.
تبلیغات

هواوی از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود قصد دارد با برگزاری مراسمی آنلاین در فرانسه، جدیدترین گوشی‌هایش را معرفی کند. مراسم ویژه‌ی هواوی سرانجام برگزار شد و این شرکت سه گوشی پی ۴۰، پی ۴۰ پرو و پی ۴۰ پرو پلاس (Huawei P40 Pro Plus) را رونمایی کرد. گوشی‌های خانواده‌ی P همواره محصولاتی بوده‌اند که روی قابلیت‌های تصویربرداری مانور ویژه‌ای داده‌اند. دوربین به‌کاررفته در این گوشی‌ها عملکردی فوق‌العاده در محیط‌های کم‌نور از خود نشان می‌دهد و قابلیت‌های زیادی در زمینه‌ی بزرگ‌نمایی تصاویر دارد. هواوی با معرفی خانواده‌ی P40 نشان داد هنوز هم اهمیتی ویژه برای دوربین قائل است. مدل‌های بالارده‌ی این خانواده به پیشرفته‌ترین دوربین‌های ساخته‌شده توسط هواوی مجهز شده‌اند.

مؤسسه‌ی DxOMark که به‌طور ویژه و دقیق دوربین گوشی‌های هوشمند را موردبررسی قرار می‌دهد، به‌تازگی بررسی دوربین هواوی P40 پرو را منتشر کرده است. ادعاهای مطرح‌شده از سوی DxOMark نشان می‌دهند پی ۴۰ پرو پیشرفته‌ترین دوربین را در بین گوشی‌های هوشمند تابه‌امروز دارد. این مؤسسه به‌دنبال بررسی دوربین گوشی جدید هواوی امتیاز کلی ۱۲۸ را به آن اعطا کرد. بدین ترتیب هواوی P40 پرو با اختلاف چهار امتیار نسبت‌به اوپو فایند X2 پرو در رتبه‌ی نخست برترین گوشی‌های DxOMark جای می‌گیرد. دوربین هواوی پی ۴۰ پرو در زمینه‌ی عکس‌برداری و فیلم‌برداری به‌ترتیب موفق‌به کسب امتیازهای ۱۴۰ و ۱۰۵ شده است. هر دو امتیاز یادشده،‌ رکوردهایی جدید در رنکینگ DxOMark به‌شمار می‌آیند.

در زمینه‌ی عکاسی، DxOMark می‌گوید گوشی پی ۴۰ پرو توانسته است گستره‌ی داینامیکی بسیار وسیعی ارائه دهد و تصاویری چشم‌نواز ثبت کند. همچنین تصاویر ثبت‌شده با پی ۴۰ پرو در دامنه‌های متوسط و حتی طولانی، از جزئیات زیادی بهره می‌برند. افزون بر این‌ها، تصاویر بوکه‌ نیز جزئیات خوبی دارند. DxOMark به‌طور ویژه به تحسین سیستم فوکوس خودکار دوربین P40 پرو و همچنین اکسپوژر آن در شب پرداخته است. این مؤسسه می‌گوید تصاویری که P40 پرو در شب ثبت می‌کند بهتر از تمامی دستگاه‌های دیگر است. 

دوربین هواوی P40 پرو

عکس آیفون ۱۱ پرو مکس با گستره‌ی داینامیکی محدود (سمت راست)، اوپو فایند X2 پرو با گستره‌ی داینامیکی خوب (وسط) و هواوی P40 پرو با گستره‌ی داینامیکی عالی (سمت چپ)

البته DxOMark انتقاداتی نیز به دوربین پی ۴۰ پرو وارد می‌کند. این مؤسسه می‌گوید دوربین P40 پرو تصاویری با نویز کروما (نویز ایجاد‌شده در اثر اختلال رنگ پیکسل‌ها) ثبت می‌کند؛ همچنین در تصاویر ثبت‌شده از طریق حالت شب، چهره‌ی افراد حاضر در عکس جزئیات خوبی ندارد. DxOMark افزون بر این موارد می‌گوید در محیط‌های بسیار پرنور، گاهی اوقات نوردهی دوربین به سطح مناسبی نمی‌رسد. همچنین به‌صورت گاه‌وبی‌گاه تصاویر ثبت‌شده با دوربین پی ۴۰ پرو دقت رنگ کافی و تعادل رنگ سفید مناسب ندارند.

هواوی هنوز هم پیش از استفاده از دوربین پریسکوپی برای دستیابی به بزرگ‌نمایی ۵ برابر، برای بزرگ‌نمایی‌های معمولی به فناوری Image Fusion روی می‌آورد. فناوری ایمیج فیوژن در محدوده‌های بزرگ‌نمایی متوسط، اطلاعات خودش را برای پردازش بخش میانی تصویر از دوربین پریسکوپی دریافت می‌کند، درحالی‌که از دوربین اصلی برای پرکردن جزئیات بخش‌های کناری تصویر بهره گرفته می‌شود. در تصاویر زیر می‌توانید شاهد مقایسه‌ی بین بزرگ‌نمایی هواوی پی ۴۰ پرو با شیائومی می ۱۰ پرو باشید:

مقایسه‌ی بزرگ‌نمایی هواوی پی ۴۰ پرو (چپ) با شیائومی می ۱۰ پرو (راست)؛ برای مشاهده‌ی تصاویر بالا در اندازه‌ی اصلی، روی آن‌ها کلیک کنید

همان‌طور که در تصاویر DxOMark می‌بینید، گرچه بخش مرکزی عکس ثبت‌شده با هواوی پی ۴۰ پرو در برخی مناطق واضح‌تر است، اما بخش‌های کناری در مقایسه با عکس ثبت‌شده توسط شیائومی می ۱۰ پرو، جزئیات کمتری دارند. هواوی در مدل پرو پلاس خانواده‌ی پی ۴۰ از دوربینی دیگر برای بزرگ‌نمایی بهتر استفاده می‌کند. این دوربین به‌صورت ویژه روی بهبود کیفیت تصاویر در بزرگ‌نمایی‌هایی با دامنه‌ی کم، تأثیر می‌گذارد. در زیر این پاراگراف می‌توانید شاهد یک کراپ از دو تصویر بالا باشید تا بتوانید بهتر تفاوت‌ها را ببینید:

دوربین هواوی P40 پرو

مقایسه‌ی جزئیات عکس ثبت‌شده توسط هواوی P40 پرو (سمت چپ) و شیائومی می ۱۰ پرو (سمت راست)

به بخش فیلم‌برداری دوربین پی ۴۰ پرو می‌رسیم. DxOMark از سیستم لرزش‌گیر دوربین پی ۴۰ پرو تعریف و تمجید زیادی کرده است و می‌گوید این دوربین می‌تواند در تمامی شرایط ویدئوهایی با رنگ دل‌پذیر ضبط کند. همچنین طبق گفته‌های DxOMark، دوربین پی ۴۰ پرو گستره‌ی داینامیکی وسعی دارد و سیستم فوکوس خودکار آن عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. DxOMark در مواردی نظیر نویز در محیط‌های کم‌نور، تفاوت در وضوح از فریمی به فریم دیگر و مشکلاتی در زمینه‌ی تعادل رنگ سفید هنگام عکس‌برداری از نور تنگستن، به دوربین پی ۴۰ پرو انتقاد وارد می‌کند. 

DxOMark در بخش نهایی بررسی خود، می‌نویسد: «در مجموع، دوربین هواوی پی ۴۰ پرو رقبایش را به‌شکلی قاطعانه شکست می‌دهد [و رقابت را وارد مرحله‌ای جدید می‌کند]. اگر بهترین دوربین موجود در گوشی‌های هوشمند را می‌خواهید، در حال حاضر هیچ جایگزینی برای پی ۴۰ پرو وجود ندارد».

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد عملکرد دوربین P40 پرو دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات