رکورد تعداد کاربران آنلاین استیم برای سومین بار در سه هفته‌ی اخیر جابه‌جا شد

دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه‌ی گسترش ویروس کرونا و تداوم خانه‌نشینی مردم در کشورهای درگیر، رکورد کاربران هم‌زمان استیم برای بار سوم در سه هفته‌ی اخیر شکسته شد.
تبلیغات

با ادامه‌ی گسترش ویروس کرونا در جهان، سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری کشورها به‌طورجدی پیگیری می‌شود. بدین ترتیب بسیاری از مردم برای قطع زنجیره‌ی شیوع بیماری در خانه‌های خود در وضعیت خود قرنطینگی به سر می‌برند. همین مسئله باعث شده است که این روزها بازی‌های رایانه‌ای به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین تفریحات خانگی بسیار موردتوجه قرار بگیرند.

پلتفرم گیمینگ شرکت ولو به لطف خانه‌نشینی مردم در اثر شیوع کرونا، برای سومین بار در سه هفته‌ی اخیر رکورد جدیدی از تعداد کاربران هم‌زمان ثبت کرد. در روز یکشنبه ۱۰ فروردین تعداد ۲۳،۳۹۲،۲۹۸ کاربر هم‌زمان در پلتفرم استیم ثبت شد که در تاریخ این پلتفرم بی‌سابقه است. بازی Counter-Strike: Global Offensive با بیش از یک میلیون گیمر هم‌زمان پرطرفدارترین بازی استیم در این روز بود. Dota 2 با تقریبا ۷۵۰ هزار بازی‌کننده در رتبه‌ی دوم قرار داشت و PUBG با حدود ۵۶۰ هزار بازی‌کننده‌ی هم‌زمان جایگاه بعدی را به خود اختصاص داد.

رکورد تعداد کاربران همزمان استیم

تا پیش از بروز بحران کرونا، رکورد کاربران هم‌زمان استیم به تاریخ ۱۳ بهمن درست قبل از مسابقه‌ی فینال جام فوتبال آمریکایی موسوم به Super Bowl برمی‌گشت. در این تاریخ تعداد ۱۸/۸ میلیون کاربر به‌طور هم‌زمان در این پلتفرم فعال بودند. این مسئله دو هفته پیش و در روز یک‌شنبه، ۲۵ اسفند، با ثبت ۲۰،۳۱۳،۴۵۱ کاربر آنلاین تغییر کرد. یک هفته بعد با ثبت بیش از ۲۲ میلیون کاربر هم‌زمان این رکورد مجددا جابه‌جا شد.

با سه بار جابه‌جایی رکورد تعداد کاربران هم‌زمان در سه هفته‌ی متوالی بی‌شک برای بسیاری این سؤال پیش آمده است که تعداد کاربران آنلاین استیم چه زمان به سقف خود خواهد رسید. پاسخ این سؤال به‌طور کامل به وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ برمی‌گردد. طبق آخرین آمار، تعداد موارد ابتلا در آمریکا و همین‌طور کشورهای اروپایی با شیب زیادی در حال صعود است و به‌نظر می‌رسد هنوز تا زمان اتمام این بحران بسیار فاصله داریم. با ادامه‌ی اجرای سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در این کشورها احتمالا در آینده نیز مجددا شاهد افزایش تعداد کاربران استیم خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات