شرکت سونی سه بخش الکترونیکی خود را باهم ادغام می کند

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
سونی می خواهد سه بخش الکترونیکی، یعنی ارتباطات موبایل سونی، محصولات و راهکارهای تصویربرداری و صدا و سرگرمی خود را در یک بخش ادغام کند.
تبلیغات

به عنوان مصرف‌کننده ساختار شرکت‌ها برای ما اهمیتی ندارد؛ چرا که کاربر فقط و فقط محصول باکیفیت و مناسب می‌خواهد. این شرکت‌ها هستند که می‌بایست به‌گونه‌ای عمل کنند که در نهایت مشتری از محصول رضایت حاصل کند. از این‌رو در مقطعی از زمان ممکن است ساختار شرکت‌های تولیدکننده تغییر یابد؛ هرچند ممکن است بازهم این تغییر، هیچ تاثیری در محصول نهایی نداشته باشد.

حال شرکت سونی قصد دارد سه بخش الکترونیکی خود را در یک بخش به نام «شرکت الکترونیک سونی»، به انگلیسی Sony Electronics Corporation ادغام کند. به زبان ساده‎‌تر یعنی کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها، تلویزیون و سخت‌افزارهای صوتی خانگی تحت کنترل یک شرکت خواهند بود. هدف از ادغام بهتر شدن محصولات مختلف (اما مرتبط)، بهینه‌سازی ساختار داخلی و در کل رقابتی‌تر شدن شرکت است.

Sony Interactive Entertainment که کنسول‌های پلی‌استیشن و بازی‌ها را توسعه‌می‌دهد، تنها بخش محصولات الکترونیکی مصرفی است که مستقل می‌ماند. البته جای تعجبی ندارد. شرکت سونی در بخش SIE بسیار خوب عمل کرده و کارنامه‌ی مالی این بخش قابل‌قبول است. بخش حسگرهای تصویری و بخش تجهیزات حرفه‌ای آن مانند دوربین‌های استودیویی و تجهیزات پخش از این ادغام تاثیرپذیر نخواهند بود. سایز بخش‌های سونی ازجمله موسیقی، فیلم، پزشکی و مالی نیز شامل سازماندهی مجدد نخواهند بود.

sony Merge electronics/ادغام بخش الکترونیک سونی

سونی با ایجاد ساختاری جدید و ساده،‌ قصد دارد اکوسیستم خود را برای محصولات مصرفی منسجم‌تر کند. وجود رهبری مشترک تضمین می‌کند که تیم‌های مختلف استراتژی یکسانی را دنبال کنند. ازطرفی داده‌ها و دانش کسب شده باید آزادانه در بین بخش‌های مختلف جریان پیداکند.

به عنوان مثال، سونی سال‌هاست که برخی از بهترین حسگر‌ دوربین تلفن‌های هوشمند را می‌سازد؛ اما گوشی‌های این شرکت هنوز در عملکرد دوربین ضعیف عمل می‌کنند. در حالی‌که سایر شرکت‌ها مانند سامسونگ در بسیاری از پرچمدارهای خود از حسگرهای سونی استفاده می‌کنند و عملکردی بسیار عالی از خود نشان می‌دهند. دلیل این امر این است که با بخش موبایل سونی مانند بخشی مجزا از شرکت رفتار می‌شد، نه یک شرکت واحد. با این ادغام اکنون تیم موبایل می‌بایست زودتر به آخرین حسگرهای تولیدی دسترسی داشته باشند؛ در نهایت زودتر از سایر شرکت‌ها نرم‌افزار و سخت‌افزار را باهم هماهنگ و کامل کنند. البته یکی دیگر از مزایای این ادغام کاهش هزینه‌ها است؛ چرا که کارکنان بخش‌های مشترک تعدیل خواهند شد.

در بیانیه‌ی این شرکت آمده است که:

شرکت سونی الکترونیک سه‌بخش تجاری را دربرمی‌گیرد؛ این سه بخش شامل محصولات و راه‌کارهای الکترونیکی (EP&S - محصولات و راه‌کارهای صوتی و تصویری، سرگرمی و ارتباطات سیار)، فروش و بازاریابی جهانی مرتبط، تولید، لجستیک و پلتفرم‌های مهندسی و تامین است. با تاسیس شرکت الکترونیک سونی، این شرکت نه‌تنها عملکرد تجارت EP&S را تسریع و یکپارچه می‌کند، بلکه ساختار سازمانی، استعداد و سبدتجاری خود را بهینه‌سازی می‌کند؛ در عین حال رقابت و مشاغل جدید را نیز افزایش می‌دهد.

این اولین بار نیست که سونی ساختار شرکت خود را تغییر می‌دهد؛ اقدامات گذشته تاثیر بسیار ناچیزی در محصولات و بخش مصرف‌کننده داشته است. دیدگاه شما چیست؟ آیا سونی می‌تواند حداقل در بخش موبایل سهم ازدست رفته‌ی خود را بازپس بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات