تراشه‌های جدید کوالکام قابلیت لغو نویز را به هدفون‌های بیشتری می‌آورند

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام به‌تازگی از تراشه‌های جدیدی رونمایی کرده است که به‌طور ویژه روی قابلیت‌های صوتی تمرکز دارند و قابلیت لغو نویز را به هدفون‌های بیشتری می‌آورند.
تبلیغات

کوالکام با برگزاری مراسمی آنلاین دو تراشه‌ی بلوتوثی جدید را رونمایی کرد که برای ایربادهای بی‌سیم طراحی شده‌اند. این تراشه‌ها که با نام‌های QCC514x و QCC304x شناخته می‌شوند از فناوری TrueWireless Mirroring اختصاصی کوالکام پشتیبانی می‌کنند؛ به واسطه‌ی این فناوری، ایربادهای مجهز به تراشه‌‌های جدید کوالکام، به‌شکلی بهتر و قابل‌اتکاتر به دستگاه‌ها متصل خواهند شد. در ضمن در این تراشه‌ها از سخت‌افزار مجتمع و مجزایی برای فناوری اکتیو نویز کنسلیشن هیبریدی کوالکام بهره‌مند هستند. تراشه‌های جدید این شرکت همچنین از دستیارهای صوتی پشتیبانی می‌کنند.

فناوری TrueWireless Mirroring کوالکام اتصال هدفون به گوشی را از طریق یکی از سَری‌ها انجام می‌دهد. درواقع یکی از هدفون‌ها به گوشی متصل می‌شوند، سپس صدا از آن هدفون به هدفون دیگر منتقل می‌شود. این فناوری از لحاظ تئوری زمان موردنیاز برای اتصال هدفون‌ها به گوشی را کاهش می‌دهد. در ضمن از آن‌جایی که تنها یکی از سری‌ها با گوشی ارتباط برقرار می‌کند، اتصالی که برقرار می‌شود، قابل‌اتکارتر است. اگر ایرباد اصلی را از محفظه خارج کنید، به‌لطف تراشه‌ی کوالکام، ایرباد دوم نیز به‌صورت خودکار آماده‌به‌کار می‌شود. در ضمن به‌لطف فناوری TrueWireless Mirroring، در فهرست بلوتوث گوشی هوشمند شما تنها یکی از هدفون‌ها به‌نمایش درمی‌آید و شاهد دو هدفون مجزا نخواهید بود. 

قابلیت مهم دیگر که بالاتر به آن اشاره کردیم، اکتیو نویز کَنسلِیشن (ANC) هیبریدی به‌شمار می‌آید که طبق ادعای کوالکام، فناوری لغو نویز را به‌صورت یکپارچه به هر دو هدفون می‌آورد. در ضمن تراشه‌های جدید باعث می‌شوند هدفون‌های ارزان‌قیمت‌تر نیز به فناوری لغو نویز مجهز شوند. کوالکام می‌گوید اکتیو نویز کنسلیشن هیبریدی بدین طریق عمل می‌کند که بخشی از صدای محیط همچنان به گوش کاربر می‌رسد تا اگر در بیرون از خانه در حال انجام کارهایی نظیر دویدن بود، حواسش به محیط اطراف نیز باشد. کوالکام از قابلیت یادشده تحت عنوان «Leak-Through» یاد می‌کند، اما این قابلیت شباهتی بی‌چون‌و‌چرا به حالت Transparency در هدفون‌های معمولی مجهز به لغو نویز دارد.

کوالکام همچنین می‌گوید تراشه‌های جدیدش مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل‌های پیشین دارند و از این طریق عمر باتری بهتری برای هدفون‌ها به‌همراه می‌آورند؛ حتی هنگام فعال بودن قابلیت لغو نویز. در بین تراشه‌های جدید کوالکام، QCC514x مدل بالارده‌تر به‌شمار می‌آید. اصلی‌ترین تفاوت بین این مدل و مدل QCC304x به پشیتبانی آن‌ها از دستیارهای صوتی مربوط می‌شود. در هدفون‌هایی که به تراشه‌ی QCC514x مجهز باشند می‌توان در هر زمان، دستیار دیجیتالی را با بیان فرمان‌های خاص صوتی فعال کرد؛ قابلیتی که مشابه آن را در ایرپاد اپل یا اکوباد آمازون دیده بودیم. این درحالی است که تراشه‌ی QCC304x از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کند. درواقع در هدفون‌هایی که به QCC304x مجهز هستند، دستیار دیجیتالی را با فشار دکمه‌ای خاص می‌تواند فعال کرد. 

کوالکام با فراهم‌سازی امکان استفاده از دستیارهای دیجیتالی و همچنین فناوری ANC در هدفون‌های ارزان‌قیمت، کم‌کم ما را به سمت عصری سوق می‌دهد که در آن تمامی هدفون‌های بی‌سیم - صرف‌نظر از قیمت‌شان - به قابلیت‌های یادشده و موارد مشابه مجهز هستند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات