شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از تمامی کشورهای جهان پیشی گرفت

جمعه ۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور آمریکا از مرز ۸۵ هزار نفر گذشت تا این کشور به‌تنهایی صاحب رکورد بیشترین افراد درگیر با بیماری کووید ۱۹ باشد.
تبلیغات

دانشمندان پیش‌تر هشدار داده بودند، در صورتی که مقامات ایالات متحده آمریکا پاسخ مناسبی در مواجهه با همه‌گیری جهانی کرونا نداشته باشد، این کشور ضربه‌ سختی از این بیماری خواهد خورد. حال به‌نظر می‌رسد که این هشدار به واقعیت تبدیل شده است. تا لحظه‌ تهیه این خبر، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۸۵ هزار و ۶۱۲ نفر فزونی گرفته و تاکنون ۱۳۰۱ نفر نیز در خاک این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از چین، ایتالیا و سایر کشورهای دنیا پیشی گرفت. کشور آمریکا با ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت، سومین کشور پر جمعیت جهان به شمار می‌رود؛ به این جهت، حداقل روی کاغذ، احتمال دارد بدل به کانون ویروس کرونا شود.

به عقیده منتقدان و کارشناسان، تصمیمات اشتباه و دست کم گرفتن همه‌گیری جهانی کرونا باعث شد تا وضعیت در آمریکا از کنترل خارج شود. رهبران چین که از سال ۲۰۰۳ به واسطه‌ی همه‌گیری بیماری سارس و چندین بیماری آنفولانزای مرغی به‌وحشت افتاده بودند، در ابتدا در واکنش به شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان واکنش آهسته‌ای داشتند و حتی جلوی اخبار مربوط به شیوع این بیماری را گرفتند. با این حال، دولت چین پس از تأخیر عکس‌العمل خوبی داشت و توانست جلوی گسترش این بیماری را در کانون آن در استان هوبئی بگیرد.

کشورهای سنگاپور، تایوان، کره جنوبی و ژاپن نیز که در همسایگی چین بودند، به سرعت خود را برای بدترین شرایط احتمالی آماده کردند. اما در عوض، مقامات کشور آمریکا، چندان همه‌گیری جهانی کرونا را جدی نگرفتند و روال امور در این کشور مثل سابق ادامه داشت: از استیضاح ترامپ و محاکمه هاروی واینشتین تا برگزیت و جایزه اسکار! حال آمریکا به صدر کشورهای دنیا به لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان رسیده است. در حال حاضر، حداقل، چین با اقداماتی سختگیرانه توانسته جلوی گسترش این بیماری را بگیرد؛ اما وضعیت در سایر نقاط جهان بسیار وخیم بوده و کشورهای ایران، ایتالیا و فرانسه در این بین وضعیت اسفباری دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات