مشخصات سخت‌افزاری وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو فاش شد

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات سخت‌افزاری دو محصول معرفی‌نشده‌ی وان‌پلاس، وان‌پلاس 8 و وان‌پلاس 8 پرو، منتشر شد.
تبلیغات

در میان اخبار نگران‌کننده پس از شیوع بیماری کرونا مبنی‌بر لغو رویدادها یا تأخیر در معرفی و عرضه‌ی محصولات، به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس با دست پُر به استقبال طرفداران خود می‌رود. اگر گزارش‌ها واقعیت داشته باشند، ۲۷ فروردین رونمایی پرچم‌داران جدید وان‌پلاس را شاهد خواهیم بود. این پرچم‌داران دو گوشی موبایل وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو نام دارند که اخیرا جزئیاتی از امکانات و مشخصاتشان در فضای مجازی منتشر شده است؛ البته انتظار می‌رفت وان‌پلاس کمی زودتر محصولات خود را معرفی کند که به‌‌علت شیوع بیماری کرونا، رونمایی سری گوشی وان‌پلاس ۸ با تأخیر مواجه شده است.

هر دو نسخه از سری وان‌پلاس ۸ به تراشه توانمند اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام مجهز می‌شوند که شاید مهم‌ترین ویژگی آن درکنار ارائه توان محاسباتی درخورتوجه، برخورداری از فناوری ارتباطات 5G است. سری جدید وان‌پلاس ۸ مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است و هریک از این گوشی‌ها در دو مدل با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی یا حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شوند.

مدل وان‌پلاس ۸ پرو از حافظه‌ی رم LPDDR5 و مدل استاندارد از حافظه‌ی رم LPDDR4X استفاده می‌کند. در میان شباهت‌های موجود میان دو نسخه وان‌پلاس ۸ و وان‌پلاس ۸ پرو، می‌توان دوربین سلفی با حسگر ۱۶ مگاپیکسلی را نام برد. در شایعات جدید، به این موضوع اشاره شده است که محصولات جدید وان‌پلاس را می‌توان با شارژر ۳۰ واتی شارژ کرد. با‌این‌حال، خبری نیز منتشر شده بود که می‌گفت وان‌پلاس ۸ پرو از شارژر ۵۰ واتی برخوردار است.

وان پلاس 8 / OnePlus 8

وان‌پلاس 8

وان پلاس 8 پرو / OnePlus 8 Pro

وان‌پلاس 8 پرو

همین امر سبب می‌شود تا زمان معرفی محصولات جدید وان‌پلاس صبر کنیم و ببینیم چه شگفتانه‌هایی درانتظارمان خواهند بود. درکنار شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی، گفته می‌شود وان‌پلاس ۸ پرو از شارژ معکوس ۳ واتی برخوردار است.

گوشی‌های هوشمند سری وان‌پلاس ۸ گواهی IP68 را دارند و این یعنی دربرابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد‌و‌خاک مقاوم خواهند بود. تنها ۳۰ دقیقه می‌توان وان‌پلاس ۸ یا وان‌پلاس ۸ پرو را تا عمق ۱/۵ متری به زیر آب برد.

گفته می‌شود نسخه‌ی لایت سری وان‌پلاس ۸ ساخته و احتمالا با نام وان‌پلاس ۸ لایت یا وان‌پلاس ۸ اس به بازار عرضه خواهد شد. نسخه‌ی لایت وان‌پلاس ۸ برخلاف مدل‌های پرچم‌دار از تراشه‌ی ساخت مدیاتک به‌جای اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده می‌کند. در رندر‌های منتشرشده از این محصول نیز، حفره‌ای در بالای نمایشگر برای قرارگرفتن دوربین سلفی و در پنل پشتی، ماژول دوربینی دوگانه به‌چشم می‌خورد.

وان پلاس 8 لایت / OnePlus 8 Lite

شیوع بیماری کرونا به تولید وان‌پلاس ۸ لایت ضربه زده است و درمقایسه‌با مدل‌های پرچم‌دار احتمالا کمی با تأخیر به بازار عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات