افت ۱۴ درصدی فروش جهانی گوشی هوشمند در فوریه ۲۰۲۰

پنج‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارها از کاهش مجدد فروش گوشی‌های هوشمند در سراسر نقاط دنیا خبر می‌دهد و شیوع بیماری کرونا نیز دلیل اصلی این اتفاق است.
تبلیغات

پس از شیوع بیماری کرونا ضربه سختی به بازار گجت‌های هوشمند وارد شد. در کنار خلوت شدن بازارها و درنتیجه کاهش فروش محصولات مختلف، بسیاری از گجت‌ها نیز با تأخیر در عرضه مواجه شدند. محصولات موجود در بازار مانند سری آیفون ۱۱ نیز با کمبود موجودی در فروشگاه‌های فیزیکی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

شاید همین عوامل سبب شده است که فروش بسیاری از شرکت‌ها در ماه فوریه نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته یا در مقایسه با ماه ژانویه با خلل مواجه شده و کاهش داشته باشد. درحالی‌که چندی پیش اعلام شد بازار لوازم جانبی کامپیوتر مانند مانیتور، ماوس و کیبورد با رشد فروش همراه بوده است؛ اما گزارشی منتشر شده که از افت فروش ۱۴ درصدی گوشی‌ هوشمند در سراسر دنیا خبر می‌دهد.

آمارهای ماه فوریه نشان می‌دهد که فروش گوشی‌های هوشمند پس از گسترش بیماری کرونا در چین و سپس نقاط دیگر دنیا با افت ۱۴ درصدی همراه بوده است. تحلیلگران معتقد هستند که آمارها برای ماه مارس نیز ناامیدکننده خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین بازارهای دنیا برای فروش گوشی‌های هوشمند، بازار در حال رشد چین است. جمعیتی بیش از ۱/۵ میلیارد باعث می‌شود که هر شرکتی برای حضور پررنگ‌تر در بازار چین برنامه‌ریزی کند.

با این حال، بسیاری از شرکت‌ها مجبور به تعطیلی موقت فروشگاه‌هایشان در چین شدند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود. این اقدام ضربه بدی به فروش محصولات شرکت‌های مختلف ازجمله اپل زده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل در ماه فوریه کمتر از ۵۰۰ هزار آیفون در چین فروخته است.

فروش گوشی‌های هوشمند در بازار چین با افت ۳۸ درصدی در ماه فوریه نسبت به سال گذشته همراه بوده است. با این حال نشانه‌هایی از بازگشت وضعیت بازار چین به حالت قبل مشاهده می‌شود و بسیاری از فروشگاه‌ها در حال بازگشایی هستند.

افت فروش گوشی های هوشمند در دنیا

در حال حاضر نشانه‌هایی از بهبود وضعیت اقتصادی در کره جنوبی نیز مشاهده می‌شود؛ اما برای نقاط دیگر دنیا گویا بحران بیماری کرونا تازه شروع شده است. تحلیلگری به‌نام ژان پارک از مؤسسه کانترپوینت گفته است که بدترین اوضاع اقتصادی برای اروپا و آمریکا در راه است.

شرکت فاکسکان چندی پیش اعلام کرد که مشکلی در تولید گوشی آیفون ۱۲ به وجود نخواهد آمد؛ اما مشکل اصلی گویا ترس مردم از حضور در بازار و خرید گوشی هوشمند است. باید دید که سیر نزولی فروش گجت‌های قابل حمل تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات