افت ۱۵درصدی فروش آیفون در سه‌ماهه دوم سال جاری

جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مؤسسه IHS Markit در گزارشی جدید از کاهش فروش آیفون در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ خبر داده است. میزان این کاهش ۱۴.۶ درصد اعلام شده است.
تبلیغات

اپل طی اقدامی قابل پیش‌بینی، از اعلام آمار فروش آیفون خودداری کرده است. براساس گزارش IHS Markit دلیل این اقدام اپل کاملا مشخص است. طبق این گزارش در سه‌ماهه سوم مالی اپل در سال ۲۰۱۹، این شرکت ۳۵.۳ میلیون گوشی به بازار عرضه کرده است، که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۴.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. جیزی هانگ و همکارش از IHS Markit دلایل این اتفاق را قیمت بسیار بالای  آیفون‌های اپل می‌دانند. همین طور سرعت افت قیمت گوشی‌های قدیمی این شرکت، به اندازه کافی نیست.

به نظر می‌رسد اپل با مشکل جدی در عرضه آیفون‌های خود به بازار روبروست، که فعلا قادر به حل این مشکل نخواهد بود. اپل با عرضه ۳۵.۳ میلیون دستگاه آیفون، در سه‌ماهه دوم سال جاری به بازار، با افتی ۱۴.۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است. گفتنی است در مدت زمان مشابه در سال گذشته، این شرکت ۴۱.۳ میلیون گوشی هوشمند به بازر عرضه کرده بود.

ایفون x

اپل با فعالیتهای تبلیغاتی خود سعی در موفقیت بیشتر در فروش دارد، اما هنوز با دو چالش اساسی روبروست. یکی از موانع قیمت بسیار بالای آیفون‌های جدید است و دیگری کاهش قیمت ناچیز در گوشی‌های دو تا سه سال پیش است که می‌تواند محرک بزرگی برای عرضه آیفون به بازار باشد.

اکنون کوپرتینویی‌ها از نظر عرضه جهانی گوشی، بعد از سامسونگ، هواوی و اپو در مکان چهارم قرار دارند و همچنین شیائومی و ویوو را نزدیک‌ترین دنبال کننده‌های خود می‌بینند.

جیزی هانگ و همکارش براین باورند که روند کاهشی عرضه آیفون‌های اپل در سه‌ماهه پایانی سال نیز ادامه خواهد داشت. اما سؤال اصلی اینجا است آیا اپل قادر به تغییر این اوضاع خواهد بود یا خیر و آیا این کاهش تأثیر منفی روی درآمد حاصل از اکوسیستم‌هایی چون اپ‌استور و فروش محتوا خواهد گذاشت یا نه. در پایان باید خاطر نشان کرد بخش اعظم این افت مربوط به چین و جو اقتصادی موجود است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات