ویدئو جدید مایکروسافت مراحل بازآفرینی لوگو آفیس را نشان می‌دهد

چهارشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ویدئو جدیدی که یکی از طراحان مایکروسافت منتشر کرده است، روند بازطراحی لوگو آفیس را نشان می‌دهد.
تبلیغات

همان‌طورکه می‌دانید، چند وقتی است مایکروسافت در پی تحول بصری محصولات نرم‌افزاری خود ازجمله مجموعه‌ی آفیس برآمده است. برای این منظور، ردموندی‌ها اواخر سال ۲۰۱۸، آیکون‌های مجموعه نرم‌افزارهای آفیس را پس از پنج سال بازطراحی کرد. در گام بعد، ردموندی‌ها در دسامبر سال گذشته لوگو آفیس را نیز با الهام از لوگو قبلی مجددا طراحی کردند. این لوگو در عین مدرن‌بودن، ظاهر کاملا آشنایی برای کاربران دارد. رونمایی این لوگو با انتشار نسخه‌ای یکپارچه از اپلیکیشن موبایل آفیس هم‌زمان شد که ورد و اکسل و پاورپوینت را در یک اپلیکیشن واحد ادغام می‌کرد.

سیر تکاملی آیکون آفیس مایکروسافت

سیر تکاملی لوگو مایکروسافت آفیس

ناندو کاستا، یکی از طراحان گرافیکی مایکروسافت، به‌تازگی در صفحه‌ی شخصی‌اش در لینکدین مطلبی درباره‌ی طراحی لوگو جدید آفیس منتشر کرده است. در این مطلب، کاستا دو ویدئو نیز منتشر کرده است که روند طراحی لوگو جدید آفیس و ظاهر جدید اپلیکیشن موبایلی آن را نشان می‌دهند.

ویدئوهای مایکروسافت برای معرفی ویژگی‌های جدید مجموعه‌ی آفیس به‌تازگی حس‌و‌حالی کاملا سینمایی به‌خود گرفته‌اند. این روند با ویدئو معرفی حالت تاریک در مجموعه‌ی آفیس آغاز شد و اکنون با ویدئو جدیدی ادامه یافته است که طراحی بصری جدید اپلیکیشن موبایلی آفیس را نشان می‌دهد. درادامه، می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید.

شاید بازطراحی لوگو مربعی‌شکل نارنجی کار ساده‌ای به‌نظر برسد؛ اما ویدئو جدیدی که طراح گرافیکی مایکروسافت منتشر کرده است؛ پیچیدگی‌ها و مراحل متعدد روند طراحی مجدد این لوگو را به‌خوبی آشکار می‌کند. در این ویدئو، اشکال مختلفی دیده می‌شود که طراحان گرافیکی مایکروسافت برای طراحی لوگو جدید از آن‌ها الهام گرفتند. به‌گفته‌ی کاستا، این اشکال حول طرح روزنه یا محفظه یا ظرفی برای جای‌دادن ابزارهای نوآوری ایجاد شده‌اند. 

طراحان مایکروسافت حین بازطراحی لوگو آفیس در آن حس عمق ایجاد کردند. آن‌ها همچنین در طراحی این لوگو از ترکیب رنگی جدید و خطوط منحنی بهره گرفته‌اند تا طرح نهایی با زبان طراحی آیکون‌های مجموعه نرم‌افزارهای آفیس همخوانی داشته باشد.

طراحی لوگوی جدید آفیس مایکروسافت

بازطراحی لوگویی شناخته‌شده با مشکلات فراوانی همراه است. به‌عنوان مثال، لوگو جدید گوگل در زمان معرفی با بازخوردهای منفی زیادی روبه‌رو شد. همان‌طورکه از تصویر بالا پیداست، طراحان مایکروسافت به ترکیب‌بندی رنگ‌ها و هماهنگی زوایا بسیار توجه کرده و دراین‌باره دقت فراوانی به‌خرج داده‌اند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی لوگو جدید آفیس مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات