سرفیس گو 2 با پردازنده‌های امبر لیک اینتل عرضه می‌شود

دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات جالبی از مشخصات سخت‌افزاری سرفیس گو 2 منتشر شده است که برخورداری آن‌ها از پردازنده‌های امبر لیک اینتل را تأیید می‌کند.
تبلیغات

اخباری به گوش می‌رسید که مایکروسافت در حال کار روی نسخه جدیدی از سرفیس گو است. حال، اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده است که کمی ما را با مشخصات سخت‌افزاری محصول معرفی‌نشده مایکروسافت آشنا می‌کند.

اگر به یاد داشته باشید سرفیس گو با پردازنده پنتیوم گلد 4415Y اینتل (با نام مستعار کیبی لیک) عرضه شد؛ پردازنده‌ای با فرایند لیتوگرافی ۱۴ نانومتری که از ۲ هسته، ۴ ترد، ۲ مگابایت حافظه کش و فرکانس استاتیک ۱/۶ گیگاهرتزی برخوردار بود. گزارش جدید نشان می‌دهد که سرفیس گو ۲ ممکن است با دو پردازنده مختلف به بازار عرضه شود.

در مدل اول سرفیس گو ۲ از پردازنده Core m3-8100Y استفاده شده است که با نام امبر لیک Y نیز شناخته می‌شود. مدل اول که توانمندتر از مدل دیگر است از پردازنده‌ای ۲ هسته‌ای با ۴ ترد و ۴ مگابایت حافظه کش استفاده می‌کند. پردازنده Core m3-8100Y در حالت عادی با فرکانس ۱/۱ گیگاهرتز کار می‌کند؛ اما در حالت بوست می‌تواند عملکردی با فرکانس ۳/۴ گیگاهرتزی ارائه دهد.

مدل دیگر مجهز به پردازنده پنتیوم گلد 4425Y از سری امبر لیک شده است که از ۲ هسته و ۴ ترد تشکیل می‌شود. پردازنده مدل دوم سرفیس گو ۲ از فرکانس ثابت ۱/۷ گیگاهرتزی بهره می‌برد که نسبت به پردازنده پنتیوم گلد 4415Y سرفیس گو در حدود ۱۰۰ مگاهرتز سریع‌تر است.

در مدل‌های جدید سرفیس گو ۲ نیز از همان پردازنده گرافیکی اینتل UHD 615 iGPU استفاده شده است و فرکانسی متغیر بین ۳۰۰ تا ۸۵۰ مگاهرتز دارد؛ البته در مدل مجهز به پردازنده Core m3-8100Y سرفیس گو ۲ فرکانس پردازنده گرافیکی تا ۹۰۰ مگاهرتز نیز می‌رسد.

سرفیس گو / Surface Go

در مقایسه بنچمارک‌های سرفیس گو ۲ جدید با نسل پیشین، سرفیس گو با پردازنده پنتیوم گلد 4415Y توانسته است در آزمایش پردازنده به امتیاز ۱،۰۰۷ و در آزمایش پردازنده گرافیکی به امتیاز ۲۸۸ برسد؛ اما سرفیس گو ۲ مجهز به پردازنده پنتیوم گلد 4425Y امتیاز ۱،۰۸۹ را در آزمایش پردازنده مرکزی و امتیاز ۲۹۲ را در آزمایش پردازنده گرافیکی کسب کرده است.

نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که پردازنده مدل پایین‌رده سرفیس گو ۲ نسبت به مدل پیشین با بهبود ۸/۱ درصدی همراه است و پردازنده گرافیکی نیز از توان بیشتر ۱/۴ درصدی بهره می‌برد.

در این بین مدل بالارده سرفیس گو ۲ با پردازنده Core m3-8100Y توانسته است امتیاز ۱،۳۸۰ را در آزمایش پردازنده مرکزی و امتیاز ۳۰۳ را در آزمایش پردازنده گرافیکی به دست آورد. این آمار نشان می‌دهد که پردازنده Core m3-8100Y در حدود ۳۷ درصد توان بیشتری نسبت به پنتیوم گلد 4415Y دارد و از نظر پردازش گرافیکی نیز از توان بیشتر ۵/۲ درصدی بهره می‌برد.

از مشخصات سخت‌افزاری دو مدل سرفیس گو ۲ می‌توان به برخورداری از ۸ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. با این حال انتظار می‌رود شاهد عرضه مدلی با ۴ گیگابایت حافظه رم نیز باشیم. در میان دو مدل سرفیس گو ۲ گفته شده است تنها مدل مجهز به پردازنده Core m3-8100Y دارای ارتباطات LTE خواهد بود.

سرفیس گو / surface go

در مدل پایین‌رده سرفیس گو ۲ شاهد استفاده از حافظه SSD به ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هستیم. این در حالی است که مدل بالارده سرفیس گو ۲ با حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD عرضه می‌شود. در گزارش به این موضوع نیز اشاره شده است که حافظه SSD به کار رفته در سرفیس گو ۲ از همان مدلی خواهد بود که در سرفیس پرو ایکس و سرفیس پرو ۷ استفاده شد.

انتظار می‌رود دو مدل جدید سرفیس گو ۲ همراه‌با محصولاتی مانند سرفیس بوک ۳ در بهار امسال رونمایی شوند. باید دید که گسترش بیماری کرونا رونمایی از محصولات معرفی‌نشده مایکروسافت را به تأخیر خواهد انداخت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات