شیائومی پروژه ساخت تراشه اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند را کنار گذاشت

جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی پس از ساخت پردازنده‌ی Surge S1 نمونه‌ی جدیدی تولید نکرد و به‌نظر می‌رسد که پروژه ساخت تراشه را به‌طور کامل لغو کرده است.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷ اخباری منتشر شد که شیائومی در حال ساخت تراشه برای گوشی‌های هوشمند و گجت‌های قابل حمل است. اولین تراشه نیز به‌نام Surge S1 معرفی شد که البته قابل مقایسه با نمونه‌های استفاده‌شده در محصولات پرچم‌دار آن زمان نبود.

درحالی‌که انتظار می‌رفت شیائومی نیز به جمع شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی بپیوندد که برای محصولاتشان تراشه اختصاصی می‌سازند، شرکت چینی پس از معرفی Surge S1 نمونه جدیدتری معرفی نکرد. در گزارش‌های جدید به این موضوع اشاره شده است که شیائومی پروژه ساخت تراشه اختصاصی را به کنار گذاشته و روی تولید محصولات دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند.

مقامات شیائومی به این نتیجه رسیده‌اند که روی محصولاتی تمرکز کنند که ساخت آن‌ها مانند تراشه‌ها پرهزینه یا پیچیده نباشد. درواقع شرکت چینی می‌خواهد به‌جای ساخت تراشه روی تولید تراشه‌های بلوتوث و RF فعالیت کند.

انتظار می‌رفت شیائومی سیاستی مانند هواوی در پیش بگیرد؛ اما تصمیمات اخیر مسئولان شیائومی خلاف این موضوع را اثبات می‌کند. هواوی در بسیاری از زمینه‌ها در تلاش است که متکی به خود باشد؛ برای مثال می‌توان به ساخت تراشه‌های کایرین اشاره کرد که در حال حاضر محصولات هواوی از مدل‌های مختلف این تراشه استفاده می‌کنند.

با معرفی Surge S1 انتظار می‌رفت که شیائومی نیز اقدامی مشابه مانند هواوی انجام دهد یا حداقل بخشی از گوشی‌های هوشمند را مجهز به تراشه اختصاصی کرده و به بازار عرضه کند. به‌نظر می‌رسد حضور در چرخه رقابت، دلیل اصلی لغو ساخت تراشه اختصاصی باشد.

شیائومی می 5 سی / Xiaomi Mi 5C

ساخت تراشه اختصاصی برای شیائومی پرهزینه است و درنتیجه هزینه تولید محصول نهایی نیز افزایش می‌یابد. شیائومی نیز برای اینکه در چرخه رقابت بماند از توانمندترین تراشه‌ها استفاده می‌کند.

طی سال‌های گذشته، شیائومی روی شرکت‌های مختلفی سرمایه‌گذاری کرده است که تراشه می‌سازند. از میان این شرکت‌ها می‌توان به های‌پاور الکترونیک و وری‌سیلیون اشاره کرد که روی طراحی و ساخت تراشه تمرکز دارند. با این حال، مقامات شیائومی حضور پررنگ در بازار با تراشه‌های کوالکام را به سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر عرضه محصول با تراشه اختصاصی ترجیح داده‌اند.

تراشه Surge S1 که اولین تراشه شیائومی محسوب می‌شود در گوشی هوشمند شیائومی می 5C استفاده شد. این تراشه با فرایند لیتوگرافی ۲۸ نانومتری ساخته شد و از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای با هسته‌های کرتکس A53 و پردازنده گرافیکی Mali-T860 برخوردار بود.

انتظار می‌رود که نسل بعدی این پردازنده با نام Surge S2 در سال ۲۰۱۸ معرفی شود و شاهد استفاده از آن در شیائومی می 6C باشیم؛ اما این اتفاق هرگز رخ نداد.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات