نایب رئیس شرکت زیرساخت: مشکلی در تأمین ظرفیت پهنای باند دانشگاه‌‌ها نیست

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
نایب رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد تاکنون از سمت دانشگاه‌ها برای دریافت پهنای باند به شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه‌ای صورت نگرفته است.
تبلیغات

سجاد بنابی، نایب رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد تاکنون از سمت دانشگاه‌ها برای دریافت پهنای باند به شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه‌ای صورت نگرفته است و از این بابت، درخواستی نداشته‌ایم. بعد از تعطیلی دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، آموزش مجازی و غیرحضوری جایگزین کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌ها شد. برخی دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند که برای برگزاری کلاس‌های الکترونیکی با مشکلاتی از جمله تأمین پهنای باند رو‌به‌رو هستند. بنابی در این مورد گفت شرکت ارتباطات زیرساخت با ظرفیت‌هایی که در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات ایجاد کرده است، آماده‌ی خدمات‌رسانی به دانشگاه‌ها برای اتصال آن‌ها به شبکه‌ی ملی اطلاعات است. به‌گفته‌ی او مشکلی از بابت ظرفیت پهنای باند نیست و به هرگونه درخواستی پاسخ داده می‌شود.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در ادامه گفت حتی این آمادگی وجود دارد که در صورت لزوم به دانشگاه‌ها پهنای باند رایگان تعلق گیرد. او گفت:

هم‌اکنون اغلب دانشگاه‌ها به‌صورت مستقیم از شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت دریافت نمی‌کنند و از طریق اپراتورهای اینترنت یا شرکت مخابرات ایران، نسبت به تأمین پهنای باند اقدام می‌کنند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که حتی دانشگاه‌هایی که از شرکت زیرساخت به‌صورت مستقیم به شبکه متصل می‌شوند نیز از تمام ظرفیت پهنای باندشان استفاده نکرده‌اند.

او در پایان تأکید کرد مشکلی در تأمین ظرفیت پهنای باند قابل ارائه به دانشگاه‌ها وجود ندارد و گفت:

برای مثال دانشگاه تهران از شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیتی معادل یک پورت یک گیگابیتی پهنای باند در اختیار دارد که ۷۰ درصد آن بلااستفاده است و تنها ۳۰۰ مگابیت مصرف شده دارد. از سوی دیگر، ۸۰ درصد ظرفیت پهنای باند دانشگاه شریف نیز که با یک پورت یک گیگابیتی به‌صورت مستقیم به شبکهٰ‌ی زیرساخت متصل است، خالی بوده و استفاده نمی‌شود. در صورتی که دانشگاه‌ها تقاضایی برای دریافت پهنای باند داشته باشند می‌توانند به شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات