تمهیدات بانک مرکزی به‌منظور کاهش مراجعه حضوری به شعب

دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
باتوجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی تمهیداتی برای کاهش مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها اندیشیده است.
تبلیغات

بانک مرکزی تمهیداتی برای تسهیل استفاده افراد از درگاه‌های غیرحضوری و کاهش مراجعات حضوری به شعب و دستگاه‌های خودپرداز اندیشیده و به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. این اقدامات به شرح زیر است:

  • سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) ازطریق درگاه‌های اینترنتی و خودپردازها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه‌‌روز از مبدا هر کارت به پنجاه میلیون ریال افزایش یابد. میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال برابر با کارمزد انتقال وجه سی میلیون ریالی است.
  • سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت سازها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده‌ی کارت و شماره ملی دارنده‌ی سیم‌کارت انجام‌دهنده‌ی تراکنش قابل افزایش است. باتوجه به خطرات ناشی از سوءاستفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.
  • امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء بلامانع است.
  • (طبق روال سال‌های گذشته و به‌منظور کاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز) افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال بلامانع است.
  • تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم درهر شبانه‌روز به پنج بار افزایش یابد.

این اقدامات به‌طور موقتی اعمال شده و تغییر آن‌ها منوط به‌نظر بانک مرکزی است.

دیگر توصیه‌های بانک مرکزی در مراجعه به شعب بانک‌ها به شرح زیر است:

۱- از آنجایی که اسکناس جزو اصلی‌ترین راه‌های انتقال ویروس کروناست، هموطنان عزیز تا حد امکان از ابزارهای پرداخت الکترونیکی استفاده کنید.۲- هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز یا دستگاه نوبت‌دهی در شعب از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتا از دستکش یا دستمال استفاده کنید.۳- هنگام شمارش پول از پد مرطوب یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید.۴- کارت بانکی و موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای تکمیل فرم‌های بانکی از خودکار شخصی خود استفاده کنید.۵- در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراکز پرتردد، فاصله‌ی خود را با دیگران حداقل به میزان یک متر رعایت کنید.۶- در صورت برخورداری از علائم هشداردهنده‌ی ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصا شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید.۷- تحت هیچ شرایطی، مخصوصا زمانی‌که به اسکناس دست زده‌اید، دست خود را به‌صورت، چشم، بینی و دهان نزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات