مناطق پرتردد و پرتراکم در نقشه نشان متمایز می‌شوند

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
با شیوع ویروس کرونا، اجتناب از حضور در مناطق پرتردد و پرتراکم به الزامی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس تبدیل شده است؛ از‌این‌رو، نشان با استفاده از تغییر رنگ مناطق پرتردد سعی کرده است کاربران را از این موضوع آگاه کند.
تبلیغات

یکی از مواردی که همه‌ی مردم باید در دوران شیوع کرونا از آن اجتناب کنند، حضور در مناطق پرتردد و پرتراکم است؛ چراکه امکان ابتلا به ویروس کرونا در این مناطق بسیار بیشتر است؛ ازاین‌رو، سرویس نقشه و مسیریاب نشان مناطق پرتردد را روی نقشه برای کاربرانش مشخص کرده است. براساس اطلاعات نشان، کاربران با به‌روزرسانی به آخرین نسخه‌ی این اپلیکیشن می‌توانند مناطق پرتردد ۲۴ ساعت گذشته و مناطق پرتردد حال‌حاضر را با رنگ‌های متفاوت مشاهده کنند. 

داوود امینی، مدیر تیم تخمین ترافیک و داده‌کاوی نشان، درباره‌ی اضافه‌شدن این ویژگی به این نکته اشاره کرده است که نشان از تجربیات موفق کشورهای جنوب‌شرق آسیا نظیر سنگاپور و چین در‌این‌زمینه بهره برده است. امینی همچنین تلاش‌های نشان برای دریافت اطلاعات محل‌های آلوده از مراجع رسمی را ناموفق خوانده است؛ بنابراین، تیم نشان با استفاده از داده‌های این اپلیکیشن سعی کرده مناطق پرتردد را شناسایی کند. 

از‌این‌پس، می‌توان روی نقشه‌ی نشان مناطق پرتردد و پرتراکم ۲۴ ساعت اخیر را مشاهده کرد که با رنگ بنفش مشخص شده است. همچنین، مناطق پرتردد و پرتراکم حال‌حاضر با رنگ زرد و نارنجی مشخص شده است. نشان این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا درصورت مشاهده‌ی مکانی پرتراکم و پرتردد در سطح شهر، آن را ازطریق اپلیکیشن نشان گزارش دهند تا بدین‌ترتیب، داده‌های نشان کامل‌تر باشد. 

دیدگاه شما درباره‌ی قابلیت جدید اپلیکیشن نشان چیست؟ آیا مشخص‌شدن مکان‌های پرتردد تأثیری بر پیشگیری از ابتلا به کرونا می‌گذارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات