اسنپ، اسنپ فود، اسنپ تریپ و تپسی به شایعه تعدیل نیرو واکنش نشان دادند

یک‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
مطالعه 4 دقیقه
اسنپ و اسنپ‌فود شایعات مبنی‌بر تعدیل نیرو به‌دنبال شیوع ویروس کرونا را تکذیب کردند و درباره‌ی این موضوع توضیحاتی دادند.
تبلیغات

این روزها، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند شرکت‌های اسنپ، اسنپ‌فود، اسنپ‌تریپ و تپسی نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند. این اخبار تا حدودی درست و قرارداد برخی کارمندان برای سال جدید تمدید نشده است؛ با‌این‌حال، از تعدیل نیروی گسترده‌ی این شرکت‌ها به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش فروش این کسب‌وکارها خبری نیست. بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، مشکلات زیادی برای برخی کسب‌وکارها به‌وجود آمد و بعضی از آن‌ها مجبور شدند نیروهایشان را تعدیل کنند. برای مثال، شرکت علی‌بابا ۱۸۲ نفر از کارکنان خود را تعدیل کرد و شرایط کاری بسیاری از کارمندان این شرکت دیگر مانند گذشته نیست.

زومیت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی اخبار منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی با اسنپ تماس گرفت. روابط‌عمومی این شرکت در پاسخ به پرسش زومیت اعلام کرد تعدیل نیرویی در این شرکت رخ نداده است.

مهراد عبدالرزاق، رئیس هیئت‌مدیره‌ی اسنپ‌فود بیانیه‌ای دراختیار زومیت قرار داد که در آن نوشته شده است این شرکت هرساله ۵ تا ۱۰ درصد نیروی کار خود را مخصوصا در بخش مرکز تماس و پشتیبانی تغییر می‌دهد و معمولا بهترین زمان برای این تصمیم پیش از تعطیلات نوروز و ماه رمضان است؛ زیرا این زمان فرصت کافی برای جذب و آموزش را دراختیار شرکت قرار می‌دهد. اسنپ‌فود در بیانیه‌ی خود نوشته است:

به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان تأثیر شرایط حاضر بر کسب‌و‌کار اسنپ‌فود را نادیده گرفت. پیش‌بینی ما لزوم تحمل هزینه‌ای بیش از ۳۰ میلیارد تومان از جنس درآمد از‌دست‌رفته و هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم است؛ اما این تصور که سنگینی این شرایط را بر دوش همکاران خود در شرکت قرار دهیم و از محل نیروی انسانی به‌دنبال جبران این شرایط باشیم، تصور درستی نیست. بحرانی که با آن روبه‌رو هستیم و باید مرتفع شود، ابعادی وسیع‌تر از این موضوع دارد.اسنپ‌فود بیش از پنج سال است که به‌طورجدی در فضای کسب‌وکار اینترنتی ایران مشغول به فعالیت است و هم‌اکنون حدود ۱،۰۰۰ همکار تمام‌وقت و مستقیم و بیش از ۳،۰۰۰ همکار در شبکه‌ی ارسال شرکت فعالیت دارند. اسنپ‌فود هرساله ۵ تا ۱۰ درصد تغییر نیروی کار، خصوصا در بخش مرکز تماس و پشتیبانی را تجربه می‌کند و فارغ از جزئیات این امر تا حدودی اجتناب‌ناپذیر است.معمولا بهترین زمان برای این تصمیم بسته به تقویم پیش از تعطیلات نوروز و پیش از ماه رمضان است؛ چراکه به‌دلیل افت فصلی تقاضا در این زمان‌ها، فرصت کافی جهت جذب و آموزش دراختیار شرکت قرار می‌دهد. امسال هم‌زمانی پایان تعطیلات سال جدید با شروع ماه رمضان، این بازه را طولانی‌تر می‌کند. امسال نیز این اتفاق به همین روال رخ خواهد داد، با این تفاوت که به‌دلیل شرایط خاص بازار کار، یک ماه دریافتی اضافه برای عزیزانی که از ما جدا می‌شوند، در نظر گرفته می‌شود تا شاید به عبور از این شرایط کمکی هرچند ناچیز کند. آنچه از اسنپ‌فود به کاربران و تأمین‌کنندگان عزیز ارائه می‌شود، بدون شک انعکاس تلاش و همدلی تیمی است که بیشتر آن‌ها سال‌ها است درکنار هم و شانه‌به‌شانه فعالیت می‌کنند و همراهی و نظرات کاربران و تأمین‌کنندگان است که مجموعه‌ای منسجم را درنهایت تشکیل می‌دهد.با امید و تمرکز مضاعف به پیش می‌رویم و عمیقا امیدواریم این شرایط را با همراهی و یکدلی هر‌چه‌سریع‌تر پشت‌سر بگذاریم و شاهد عادی‌شدن شرایط کسب‌وکار برای همه‌ی فعالان عرصه‌ی کسب‌وکار باشیم.

اسنپ‌تریپ نیز در رابطه با موضوع تعدیل نیروهای خود، بیانیه‌ای را دراختیار زومیت قرار داد و اعلام کرد به ناچار با ۳۴ نفر از همکاران خود خداحافظی کرده است؛ اما حقوق فروردین‌ماه آن‌ها را پرداخت خواهد کرد تا عبور از این شرایط برای آن‌ها کمی راحت‌تر شود. اسنپ‌تریپ در بیانیه‌ی خود نوشت: 

«بر کسی پوشیده نیست که این روزها صنعت گردشگری در سراسر جهان از جمله ایران درگیر شرایط سخت و دشواری‌‌‌‌‌ست. اسنپ‌‌‎تریپ نیز به عنوان یکی از نقش‌آفرینان اصلی این حوزه دچار چالش‌هایی شده‌‌‌ است. برای برون‌‌رفت از این شرایط ناچاریم تدابیر متفاوتی بی‌‎‎‎‌‌‌اندیشیم، اما همه‌ی تلاش‌مان بر این بوده که کمترین هزینه گذر از موقعیت فعلی متحمل همکارانمان شود، با این حال ناگزیزیم در شروع سال جدید با ۳۴ نفر از همکاران‌مان خداحافظی کنیم. قطعا این تصمیم، خسارت‌های ناشی از این شرایط را جبران نخواهد کرد. جدا شدن هر یک از اعضای تیم اسنپ‌‎تریپ برای ما دشوار است. با توجه به شرایط موجود، حقوق فروردین به عزیزانی که با آن‌ها قطع همکاری شده است پرداخت خواهد شد تا شاید به عبور از این شرایط کمکی هر چند ناچیز کرده باشیم.

اسنپ‌تریپ در طی ۴ سال فعالیت خود شرایط مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ اما همواره سعی ما بر این بوده که به ارزش‌آفرینی در حوزه‌ی گردشگری ادامه دهیم و بهترین خدمات را به مشتریان‌مان ارائه کنیم.

امیدواریم بتوانیم با تلاش و همدلی همه‌ی همکاران، هر چه سریع‌تر این روزها را پشت‌ سر بگذاریم و شاهد شرایط بهتری برای همه‌ی کسب‌وکارها باشیم.»

درباره‌ی تعدیل نیرو و کاهش تعداد راننده‌های تپسی نیز در شبکه‌های اجتماعی اخباری منتشر شده بود که این موضوع با تکذیب این شرکت روبه‌رو شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات