آمریکا تحریم کامل هواوی را ۴۵ روز دیگر به تاخیر انداخت

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با شروع تحریم کامل هواوی، هیچ‌یک از شرکت‌های آمریکایی دیگر حق همکاری با آن را نخواهند داشت.
تبلیغات

ایالات متحده‌ی آمریکا بار دیگر تحریم کامل شرکت هواوی را به تأخیر انداخت. وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تحریم کامل هواوی از یک آوریل (۱۳ فروردین) به ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) موکول شده است.

در حال حاضر وزارت بازرگانی ایالات متحده به هواوی مجوز همکاری با شرکت‌های آمریکایی را داده است و طبق گزارش جدید، این مجوز تا ۲۶ اردیبهشت اعتبار دارد؛ اما پس از پایان اعتبار آن، شرکت‌های آمریکایی دیگر حق همکاری با هواوی را نخواهند داشت.

وزارت بازرگانی از عموم مردم خواسته است که نظرشان را در مورد مجوز موقت هواوی اعلام کنند و بگویند که آیا نیاز به تغییر یا تمدید مهلت آن وجود دارد یا خیر. این چهارمین بار است که تحریم کامل هواوی به تأخیر می‌افتد.

دلیل تحریم هواوی، احتمال جاسوسی دولت چین به‌وسیله‌ی محصولات هواوی از شهروندان آمریکایی اعلام شده است. پس از انتشار چنین گزارشی، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا واکنش نشان داد. در ابتدا مجوزی سه‌ماهه به هواوی داده شد تا از محصولات عرضه شده‌اش در ایالات متحده پشتیبانی کند. این مجوز در نوامبر ۲۰۱۹ برای ۹۰ روز دیگر تمدید شد و در فوریه‌ی ۲۰۲۰ نیز برای بار سوم شاهد تمدید مجوز به مدت ۴۵ روز بودیم.

تحریم کامل هواوی تسط ایالات متحده آمریکا

تحریم کامل هواوی به شرکت چینی آسیب فراوانی وارد می‌کند که فقط شامل بازار ایالات متحده نمی‌شود. در حال حاضر محصولات شرکت چینی از حق امتیاز استفاده از فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی، مخصوصا در زمینه‌ی ارتباطات، بهره می‌برند. با تحریم کامل هواوی، شرکت چینی دیگر نمی‌تواند از فناوری‌های شرکت‌های آمریکایی در محصولات جدید خود استفاده کند.

بسیاری از اپراتورها و شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ارتباطات جمعی کشور آمریکا از تجهیزات شرکت هواوی استفاده می‌کنند. دولت آمریکا قصد دارد برای اپراتورهایی که تجهیزاتشان را هواوی تأمین می‌کرد، وام یک میلیارد دلاری در نظر بگیرد تا تجهیزات مورد نیازشان را از شرکت‌های دیگری تأمین کنند. ماه گذشته سناتورهای آمریکایی پرداخت وام را تأیید کردند و حال، پرداخت وام به اپراتورها تنها نیاز به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات