گوگل فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را به گوشی‌های‌ پیکسل می‌آورد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به‌صورت به‌روزرسانی به گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۴ اضافه می‌شود.
تبلیغات

یکی از ویژگی‌هایی که گوشی‌های هوشمند پیکسل گوگل از نبود آن رنج می‌برند؛ خلأ قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه است. باید این موضوع را قبول کرد که اگرچه گوشی‌های هوشمند جدید سری پیکسل ۴ از نظر عکس‌برداری حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند؛ اما نبود حالات مختلف فیلم‌برداری، مخصوصا فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه از نقاط ضعف آن‌ها محسوب می‌شود.

حال، گزارش‌هایی وجود دارد که مهندسان گوگل در حال کار روی حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۴ هستند. برخورداری از حالت 4K@60fps در کدهای اپلیکیشن گوگل Camera نسخه‌ی ۷.۴ یافته شده است. برنامه‌نویسان با جست‌وجو در کدهای APK اپلیکیشن Google Camera به کد «camcorder.4k60fps» رسیده‌اند که درواقع شامل دستورات لازم برای ضبط فیلم در حالت 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه است.

بعد از اینکه گوشی گوگل پیکسل ۴ عرضه شد، بسیاری از تحلیلگران، محدودیت پهنای باند را علت اصلی خلأ حالت فیلم‌برداری 4K@60fps در پیکسل ۴ عنوان کردند. درواقع محدودیت در پهنای باند به دوربین اجازه نمی‌دهد که در حالت زوم، بین دوربین اصلی و دوربین تله‌فوتو پشت‌سرهم سوییچ شود.

کدهای APK اپلیکیشن Google Camera 7.4

دلیل دیگری نیز برای برخوردار نبودن پیکسل ۴ از حالت فیلم‌برداری 4K@60fps مطرح می‌شود. طبق گفته‌های ایزاک رینولدز، مدیر تولید دوربین گوشی‌های پیکسل، امکان فیلم‌برداری در حالت 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه وجود دارد؛ اما قسمتی از پهنای باند به‌سرعت اشباع می‌شود. به همین علت تیم طراح پیکسل ۴ تصمیم گرفتند که از این حالت در سری جدید استفاده نشود.

رینولدز در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که درخواست‌های بسیاری برای اضافه شدن حالت 4K@60fps به سری پیکسل ۴ به دستشان رسیده است. با این حال، رینولدز تایید نکرد که آیا حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه به سری پیکسل ۴ اضافه می‌شود یا این حالت فیلم‌برداری را در گوشی‌های هوشمند سری پیکسل ۵ خواهیم دید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات