مرسدس بنز eVito Tourer رونمایی شد

جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
مرسدس بنز خودروی ون الکتریکی eVito Tourer را با شعاع حرکتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر رونمایی کرد.
تبلیغات

به‌دنبال رونمایی مرسدس بنز از مدل جدید V کلاس در سال گذشته، خودروساز آلمانی این هفته از مدل به‌روزشده‌ی ویتو نیز رونمایی کرد. مهم‌ترین نسخه ویتوی جدید مدلی به‌نام eVito Tourer است که از موتور برقی استفاده می‌کند که در مقایسه با eVito باتری بزرگ‌تری دارد. مدل eVito در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود. 

ون الکتریکی ویتو برای استفاده به‌عنوان تاکسی یا خودروی مخصوص هتل‌ها طراحی شده است و به همین دلیل شعاع حرکتی چشم‌گیر بیش از ۴۰۰ کیلومتر را دارد. این ون الکتریکی در کنار خودرو مسافری الکتریکی EQV به‌عنوان ون‌هایی کاملا فاقد آلایندگی و دوستدار محیط زیست استفاده خواهند شد. 

Mercedes eVito Tourer

مرسدس بنز eVito Tourer قدیمی از پک باتری ۴۱ کیلوواتی استفاده می‌کرد که تنها برای طی کردن ۱۶۰ کیلومتر کفایت می‌کرد، اما در مدل جدید eVito Tourer ظرفیت پک باتری به ۹۰ کیلووات ساعت افزایش یافته است. eVito Tourer به‌لطف باتری لیتیوم یونی حجیمش می‌تواند با یک بار شارژ تا ۴۲۱ کیلومتر را طی کند؛ بنابراین شعاع حرکتی آن از میزان ۴۰۵ کیلومتری EQV نیز فراتر می‌رود. شعاع حرکتی eVito مطمئنا با سوار شدن تعداد زیادی از سرنشینان کاهش پیدا می‌کند. 

Mercedes eVito Tourer

در بخش ابعاد، مرسدس بنز eVito Tourer در دو طول ۵۱۴ و ۵۳۷ سانتیمتری عرضه خواهد شد. موتور برقی این مدل نیز ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت دارد و توان خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. مدل‌های عادی و استاندارد eVito Tourer دارای حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتربرساعت هستند ولی مدل‌های خاص توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت را نیز دارند. 

Mercedes eVito Tourer

برخلاف بسیاری از ون‌ها خانواده‌ی ویتو که در آن‌ها روی توانایی حمل بار تمرکز شده در eVito Tourer روی توانایی حمل سرنشین تأکید می‌شود؛ چون این خودرو قرار است مانند MPV-ها، به‌عنوان تاکسی، خودروی کرایه‌ای-اشتراکی یا خودروی مخصوص هتل خدمت‌رسانی کند. فضای داخلی ویتو نیز انعطاف پذیر است و توانایی حمل ۹ سرنشین را دارد. 

Mercedes eVito Tourer

به‌گفته‌ی مرسدس بنز با استفاده از شارژر ۱۱۰ کیلووات ساعتی CCS DC امکان رساندن شارژ باتری eVito Tourer از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد در تنها ۴۵ دقیقه وجود دارد. امکان شارژ کردن باتری این ون با استفاده از شارژر AC عمومی با قدرت ۱۱ کیلووات نیز فراهم شده است. این شارژر از خنک‌کننده‌ی مایع بهره می‌برد. سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز در eVito Tourer حین حرکت کردن و ترمزگیری باتری را شارژ خواهد کرد.

Mercedes eVito Tourer

مدل‌های ویتو به جز نسخه‌ی برقی به طیفی از سیستم‌های ایمنی نیز مجهز شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به سیستم کمکی ترمز فعال، کروز کنترل فعال Distronic و آینه‌ی دید عقب دیجیتالی اشاره کرد. مرسدس بنز ۱۳ سیستم کمکی رانندگی را هم برای این خودرو در نظر گرفته است که امکاناتی چون رادار بین خطوط و سیستم کمکی پارک فعال در بین آن‌ها به چشم می‌خورد. رادیوی دیجیتال، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز از امکانات رفاهی ویتو هستند. 

Mercedes eVito Tourer

مرسدس بنز همچنین برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۰ سیستم تعلیق بادی ایرماتیک  را نیز برای ویتو عرضه کرد. این سیستم هنگام حرکت در جاده‌های ناهموار می‌تواند ارتفاع خودرو را ۳۵ میلی‌متر افزایش دهد و در سرعت‌های بالاتر از ۳۰ کیلومتربرساعت نیز ارتفاع خودرو را به میزان عادی بازمی‌گرداند؛ درحالی‌که برای رانندگی اسپرت و کاهش مصرف سوخت ارتفاع خودرو را ۱۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد که با عبور سرعت از ۱۱۰ کیلومتربرساعت اتفاق می‌افتد. سیستم تعلیق بادی به‌صورت خودکار می‌تواند هر یک از چرخ‌ها را به‌صورت مجزا با شرایط جاده تطبیق دهد. 

Mercedes eVito Tourer

نسخه‌های دیفرانسیل عقب ویتو نیز با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر OM 654 دیزلی به بازار عرضه خواهند شد که قدرت‌های خروجی مختلفی دارد که از ۱۰۱ اسب‌بخار شروع می‌شوند. قوی‌ترین نسخه نیز دارای قدرت ۲۳۶ اسب بخاری است. سیستم چهارچرخ محرک دائمی نیز از دیگر آپشن‌هایی به‌حساب می‌آید که برای نخستین‌بار در ویتو دیده می‌شوند. جعبه‌دنده مورد استفاده در ویتو به‌صورت پیش‌فرض از نوع ۶ دنده‌ی دستی خواهد بود؛ اما می‌توان آن را با نمونه‌ی ۹ سرعته‌ی خودکار 9G-Tronic نیز سفارش داد که جایگزین جعبه‌دنده ۷ سرعته‌ی خودکار قدیمی می‌شود. 

Mercedes eVito Tourer

مدل‌های پایه‌ی ویتو نیز از پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر OM 622 CDI استفاده می‌کنند که ۱۰۱ و ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت دارد. مرسدس بنز ویتو جدید از ماه آوریل با قیمت پایه‌ی ۲۵ هزار و ۴۵۷ دلار در بازار آلمان عرضه خواهد شد. بدنه‌ی ویتو در دو طول مختلف قابل سفارش است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات