ردمی نوت 9 از تراشه هلیو G70 استفاده می‌کند

چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فهرستی از بنچمارک‌های دو گوشی جدید شیائومی منتشر شده است که طبق آن، ردمی نوت 9 پرو از تراشه اسنپدراگون 720G و ردمی نوت 9 نیز از تراشه هلیو G70 استفاده می‌کند.
تبلیغات

چندی پیش متوجه شدیم که گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت ۹ پرو از تراشه اسنپدراگون 720G استفاده می‌کند؛ اما سوالی که ذهنمان را درگیر کرده است، نوع تراشه استفاده‌شده در ردمی نوت ۹ شیائومی است.

حال به‌لطف فهرست منتشرشده از بنچمارک گیک‌بنچ محصولات جدید شیائومی متوجه شده‌ایم که ردمی نوت ۹ از تراشه هلیو G70 ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد. با وجود اینکه شیائومی از سری ردمی نوت ۹ در ۲۲ اسفند رونمایی می‌کند، تقریبا تمام ویژگی‌ها و جزئیات مشخصات سخت‌افزاری محصولات جدید شرکت چینی در فضای مجازی قرار گرفته است.

در بنچمارک نسخه ۵/۱ گیک‌بنچ، فهرست مشخصات سخت‌افزاری محصول جدید شیائومی با نام مرلین منتشر شده است. شیائومی مرلین یا ردمی نوت 9 در بنچمارک گیک‌بنچ توانسته امتیاز ۳۴۵ را در آزمایش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۱،۲۴۷ را در آزمایش چندهسته‌ای به دست آورد. این در حالی است که ردمی نوت ۹ پرو در آزمایش تک‌هسته‌ای به امتیاز ۵۶۹ و در آزمایش چندهسته‌ای نیز به امتیاز ۱،۷۵۵ رسیده است.

در آزمایش تک‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ فقط یکی از هسته‌های پردازنده وظایفی مانند محاسبه مجموعه‌ای از ضرب و تقسیم‌ها در زمانی مشخص را انجام می‌دهد؛ اما در آزمایش چندهسته‌ای، تمام ظرفیت پردازنده به چالش کشیده می‌شود.

هردو تراشه اسنپدراگون 720G و هلیو G70 از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند؛ اما پردازنده اسنپدراگون 720G به‌جای هسته‌های کرتکس A75 از مدل ارتقا یافته کرتکس A76 برخوردار است. انتظار می‌رود پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۱۸ نیز که در اسنپدراگون 720G استفاده شده است از پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 هلیو G70 توانمندتر باشد.

 ردمی نوت 9 پرو

ردمی نوت ۹ مجهز به حافظه رم ۶ گیگابایتی شده است؛ اما ردمی نوت ۹ پرو در دو مدل با مشخصات ۴ گیگابایت حافظه رم به‌همراه ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی و مدل ۶ گیگابایت حافظه رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. هنوز مشخص نیست که ردمی نوت ۹ به غیر از نوع تراشه استفاده‌شده، چه تفاوت‌هایی با ردمی نوت ۹ پرو دارد.

در ردمی نوت ۸ پرو از تراشه هلیو G90 استفاده شده بود که توان محاسباتی کمتری نسبت به اسنپدراگون 720G دارد. با این حساب می‌توان گفت که ردمی نوت ۹ پرو نسخه‌ای به‌مراتب بهتر از نسل پیشین خود است.

به‌نظر می‌رسد شیائومی دو محصول جدید برند ردمی را برای رقابت با گوشی‌های هوشمند ریلمی C3 (مجهز به تراشه هلیو G70) و ریلمی ۶ پرو (مجهز به تراشه اسنپدراگون 720G) عرضه می‌کند. هنوز قیمت و زمان عرضه سری ردمی نوت ۹ مشخص نشده است.

بنچمارک ردمی نوت 9
بنچمارک ردمی نوت 9

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های شیائومی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های شیائومی و برند ردمی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات