آخرین آمار کرونا در ایران: ۸۰۴۲ مبتلای شناسایی‌شده، ۲۹۱ فوتی و ۲۷۳۱ بهبودیافته

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ در ایران به ۸۰۴۲ تن رسید و ۲۹۱ نفر براثر ابتلا به آن جان باختند.
تبلیغات

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که با اعلام نتیجه‌ی مثبت آزمایش کرونای تعداد ۸۸۱ مورد در کشور، تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید 19 به ۸۰۴۲ نفر رسید. ۲۷۳۱ نفر از بیمارستان ترخیص شده‌اند. طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند که تعداد کل جان‌باختگان ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به ۲۹۱ تن می‌رساند.

آمار تجمیعی به تفکیک استان‌ها شامل تهران با ۲۱۱۴ نفر، در قم ۷۵۱ نفر، گیلان ۵۲۴ نفر، اصفهان ۶۱۸ نفر، البرز ۳۳۹ نفر، مازندران ۸۸۶ نفر، مرکزی ۴۱۶ نفر، قزوین ۲۵۷، سمنان ۲۲۱، گلستان ۱۷۹، خراسان رضوی ۲۲۲، فارس ۱۵۱، لرستان ۱۷۶، آذربایجان شرقی ۱۴۶، خوزستان ۱۱۰، یزد ۱۲۷، زنجان ۷۹، کردستان ۷۸، اردبیل ۹۱، کرمانشاه ۵۱، کرمان ۴۰، همدان ۷۷، سیستان و بلوچستان ۴۰، هرمزگان ۶۹، خراسان جنوبی ۵۱، خراسان شمالی ۳۴، چهارمحال و بختیاری ۳۷، ایلام ۵۶، آذربایجان غربی ۷۳،کهکیلویه و بویراحمد ۱۱ و بوشهر ۱۸ مورد بیماری کووید 19 است.

جهانپور گفت نوروز امسال قطعا متفاوت از سال‌های پیش خواهد بود، ما در بازوی صعودی بیماری هستیم و لازم است از سفر و به‌جاآوردن رسومات این ایام خودداری شود.

وی درمورد مکان نگهداری افراد ترخیص‌شده از بیمارستان گفت:

امکاناتی فراهم شد که بتوانیم جداسازی بهتری برای افرادی داشته باشیم که مبتلا به بیماری هستند، اما نیازمند بستری در بیمارستان‌ها نیستند. مراکزی پسابیمارستانی با همیاری سازمان‌های مختلف در نظر گرفته شده است که از مهمان‌سراها و هتل‌ها بتوانیم برای بستری این افراد با امکانات خوب رفاهی و مراقبتی استفاده کنیم. این افراد نیازی به مراقبت‌های بیمارستانی ندارند و در این مراکز می‌توانند دوره چند روزه را سپری کنند و بعد از اینکه عاری از ویروس شدند، به آغوش خانواده برگردند. این اقدام مورد تایید و استقبال نمایندگان سازمان جهانی بهداشت هم قرار گرفته است و در استان‌هایی که ویروس شیوع بیشتری دارد، آغاز شده و در استان‌های دیگر هم اجرایی می‌شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات