دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی تا پایان فروردین ۹۹ تمدید می‌شود

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
سازمان تأمین اجتماعی برای کاهش مراجعه‌ی حضوری افراد، تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن‌ماه را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید کرد.
تبلیغات

محمد شریعتمداری، وزیر رفاه، کار و تأمین اجتماعی با انتشار توییتی اعلام کرد برای کاهش خروج مردم از منازل، سازمان تأمین اجتماعی تمامی دفترچه‌های درمانی دارای اعتبار تا پایان بهمن‌ماه را تا پایان فروردین ۱۳۹۹ و بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری بیمهشدگان تمدید کرد. این اقدام با هدف کاهش رفت‌وآمدها و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است.

در جهت رفاه حال بیمه‌شدگان و برای کاهش ضرورت خروج مردم از منزل، سازمان تامین اجتماعی، کلیه‌ی دفترچه‌های درمانی که تاپایان بهمن اعتبار دارند را بدون نیاز به مراجعه به شعب سازمان یا کارگزاری‌ها تا پایان فروردین ۱۳۹۹ تمدید اعتبار کرد #باهم_کروناراشکست_میدهیم— Shariatmadari Mohammad (@shariatmadari_m) March 1, 2020

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت با تأکید وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و با توجه به شرایط فعلی و خطر شیوع ویروس کرونا، به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت در شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی، دفترچه‌ی بیمه افرادی که تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار باشد، تا پایان فروردین دارای اعتبار تلقی شده و می‌توانند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند و نیاز به تمدید اعتبار نخواهد بود. او همچنین گفت با این کار، پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار میلیون مراجعه‌ی حضوری به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی کاهش یابد.

سالاری همچنین گفت با توجه به اتخاذ تمهیدات مختلف برای دورکاری و کاهش ساعت کار بیمه‌شدگان در کارگاه‌های تحت پوشش، به رغم برخی ملاحظات، انجام تمامی بازرسی‌های مربوط به احراز اشتغال بیمه‌شدگان در کارگاه‌های مشمول، بنا به مصالح عمومی فعلا متوقف شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات