سوپراسپرت KTM کراس بو GTX معرفی شد

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت کی‌تی‌ام اتریش، فعالیت خود را در صنعت خودروسازی گسترش داده است. این برند مشهور سازنده موتورسیکلت، سوپراسپرت جدیدی با نام X-Bow GTX تولید خواهد کرد.
تبلیغات

صنایع KTM اتریش از سال ۱۹۳۴ فعالیت می‌کند. این شرکت با خدمات مهندسی خودرو معرفی شد و سال ۱۹۵۴ نخستین محصول خود را در کلاس موتورسیکلت‌های تورینگ (مناسب سفر) ارائه کرد. کارخانه‌های KTM از سال ۱۹۹۲ به شرکت‌های تخصصی تقسیم شدند تا روی محصولات ویژه، مثل موتورسیکلت، دوچرخه، سیستم‌های خنک‌کننده و قطعات صنعتی متمرکز شوند. این برند، امروزه با ساخت انواع موتورسیکلت در کلاس‌های متنوع، شهرت دارد.

شرکت KTM با خودروسازی ناآشنا نیست. در سال ۲۰۰۸، خودروی اسپرت کراس‌بو (X-Bow) توسط کی‌تی‌ام رونمایی شد. این محصول از پیشرانه ساخت آئودی با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیو‌تن‌متر استفاده می‌کرد. تولید اولین مدل کراس‌بو با تیراژ هزار دستگاه در سال تا امروز همچنان ادامه دارد.

تصویری از نسخه مسابقه‌ای نسل اول کی‌تی‌ام کراس‌بو ساخت ۲۰۰۸

با گذشت ۱۲ سال از عرضه‌ی مدل‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای کراس‌بو، نسخه‌ی جدید این خودرو به زودی رونمایی خواهد شد. کراس‌بو GTX نیز، نمونه‌های استاندارد جاده و پیست خواهد داشت؛ اما در مقایسه با مدل قبلی، قدرتمندتر و بزرگ‌تر خواهد بود. از معدود تصاویر منشتر شده می‌توان فهمید، طراحی این محصول جدید، شباهت بیشتری به سوپراسپرت‌های امروزی داشته باشد و شهرت KTM را به عنوان خودروساز، افزایش دهد.

ktm X-Bow  gtx

کراس‌بو GTX، با ساختار موتور عقب وسط تولید خواهد شد. کابین مسقف و آیرودینامیک، همراه بال عقب بزرگ، مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری این خودرو با مدل قبلی هستند. کراس‌بو GTX برای رقابت در کلاس GT۲ طراحی شده است و با پیشرانه‌ی ۵ سیلندر ۲/۵ لیتری آئودی، مجهز به فناوری توربوشارژ TFSi عرضه خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی از توانایی‌های فنی خودرو منتشر نشده است؛ اما موتوری که روی آن نصب می‌شود، برای محصولات آئودی قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. بنابر اطلاعات غیررسمی، نسخه‌های جاده‌ای و مسابقه‌ای از سوپراسپرت KTM حدود هزار کیلوگرم وزن دارند و قدرت ۵۰۰ تا ۶۰۰ اسب بخار از پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری TFSi می‌گیرند.

کی‌تی‌ام در تلاش است تا ۲۰ دستگاه کراس‌بو GTX برای سال ۲۰۲۰ تولید کند. بعد از تایید این محصول برای حضور در مسابقات کلاس GT2، کی‌تی‌ام وارد رقابت با پورشه و آئودی خواهد شد. شرکت سازنده برنامه دارد، سری مسابقات اختصاصی برای کراس‌بو GTX در سال ۲۰۲۱ برگزار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات