به‌لطف فناوری هوش مصنوعی شمار کاربران توئیتر از ۱۵۰ میلیون نفر گذشت

یک‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی توییتر در زمستان سال ۲۰۱۹ به رکورد ۱۵۲ میلیون کاربر روزانه رسید.
تبلیغات

گزارش مالی سه‌ ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ توییتر نشان می‌دهد این شبکه‌ی اجتماعی در ماه‌های آخر سال به رکورد چشم‌گیر ۱۵۲ میلیون کاربر روزانه رسیده است. توییتر استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه‌ی توییت‌های مرتبط با علاقه‌مندی‌های کاربر در بخش پیشنهادها و تایم‌لاین را دلیل این پیشرفت اعلام کرده است.

تعداد کاربران روزانه‌ی توییتر در پاییز سال گذشته ۱۴۵ میلیون و در زمستان سال ۲۰۱۸، ۱۲۶ میلیون بوده است. توییتر اعلام کرد در این بازه‌ی زمانی با «بهبود خدمات» خود باعث پیشرفت تعداد کاربرانش شده است. یکی از مهم‌ترین دلایل رشد تعداد کاربران توییتر، اولویت دادن شبکه‌ی اجتماعی محبوب به این موضوع بوده که کاربران دوست دارند چه توییت‌هایی را روی تایم‌لاین یا بخش نوتفیکیشن‌های خود ببینند. 

توییتر به صورت پیش‌فرض به کمک یک الگورتیم حدس می‌زند که هر کاربر باتوجه به سلیقه‌اش، چه موضوعاتی را برای دنبال کردن می‌پسندد. کاربرانی که تعداد کمی حساب کاربری را دنبال کنند، نوتیفیکشن‌های مربوط به فعالیت کاربرانی که دنبال می‌کنند را هم دریافت خواهند کرد. این کار باعث می‌شود آن‌ها محتوای بیشتری برای مشاهده در اختیار داشته باشند. 

کاربرانی که حساب‌های کاربری کمی را دنبال می‌کنند، در بخش نوتیفیکیشن‌ها، نوتیفیکیشن‌هایی را که برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های کاربران دیگر دریافت می‌کنند، به صورت مجزا مشاهده خواهند کرد.

توییتر به صورت مداوم تلاش می‌کند نگرانی‌ها درباره‌ی رشد تعداد کاربران خود را برطرف کند. تعداد کاربران ماهانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی در تمام طول سال ۲۰۱۹ روند کاهشی داشت. همین مسئله باعث شد توییتر به جای تعداد کاربران ماهانه، تعداد کاربران روزانه‌ی خود را منتشر کند. این گزارش‌ها، دست‌کم در ظاهر وضعیت بهتری دارند.

به گزارش خبرگزاری ورج، توییتر باوجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در سال‌های گذشته، همچنان راه طولانی برای رسیدن به تعداد کاربران رقبای خود دارد. به عنوان مثال اسنپ‌چت در گزارش مالی فصلی خود اعلام کرد در زمستان سال ۲۰۱۹، تعداد ۲۱۸ میلیون کاربر روزانه داشته است. فیسبوک در همین بازه‌ی زمانی ۱/۶۶ میلیارد کاربر روزانه داشت.

توییتر در بخش دیگری از گزارش مالی فصلی خود اعلام کرد از لحاظ اقتصادی به رکورد جدیدی دست پیدا کرده است. این پلتفرم موفق شد در زمستان ۲۰۱۹، برای اولین بار به درآمد یک میلیارد دلار برسد. رقم دقیق درآمد توییتر در این بازه‌ی زمانی ۱/۰۱ میلیارد دلار بوده است. میزان درآمد توییتر در زمستان ۲۰۱۸، ۹۰۹ میلیون دلار بود.

توییتر در گزارش مالی پاییز خود اعلام کرد به دلیل بروز چند ایراد فنی با کاهش درآمد از راه تبلیغات روبرو شده است. این شرکت در گزارش پاییز خود اعلام کرده بود در حال کار روی این ایرادها است اما در گزارش زمستان خود درباره‌ی موفقیت‌آمیزبودن این تلاش‌ها جزییاتی ارائه نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات