فروش اپل واچ از کل صنعت ساعت‌سازی سوئیس فراتر رفت

پنج‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
اپل در سال گذشته موفق شد با فروش چشمگیر اپل واچ، نه‌تنها سلطه‌ی خود بر بازار ساعت‌های هوشمند را تداوم بخشد؛ بلکه رقبای ساعت‌ساز سوئیسی را هم به‌حاشیه براند.
تبلیغات

طبق تخمین مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس، اپل‌واچ در سال گذشته‌ی میلادی نه‌تنها پرفروش‌ترین ساعت هوشمند جهان بود؛ بلکه توانست کل صنعت ساعت‌سازی سوئیس را نیز پشت‌سر بگذارد. در این گزارش، تخمین زده می‌شود اپل در سال ۲۰۱۹ با افزایشی ۳۶ درصدی درمقایسه‌با سال قبل، حدود ۳۱ میلیون واحد ساعت هوشمند فروخته است. صنعت ساعت‌سازی سوئیس شامل برندهایی ازجمله سواچ ( و تگ هویر ( در بازه‌ی زمانی مشابه، مجموعا تنها ۲۱/۱ میلیون واحد فروخته‌اند و با افت ۱۳ درصدی درمقایسه‌با سال قبل رو‌به‌رو بوده‌اند.

اپل در گزارش‌های مالی سه‌ماهه‌ی خود به تعداد ساعت‌های هوشمند فروخته‌شده اشاره‌ای نمی‌کند؛ اما مؤسسه‌ی استراتژی آنالیتیکس با جمع‌آوری داده از شرکای خرده‌فروش اپل و سایر فروشندگان توانسته است به تخمینی از تعداد کل اپل‌واچ‌های فروخته‌شده در سال گذشته برسد. نیل ماستون، مدیر اجرایی این مؤسسه‌ی آماری می‌گوید:

ساعت مچی‌های آنالوگ در بین افراد مسن‌تر هنوز بسیار پرطرفدار هستند؛ اما قشر جوان به خرید ساعت‌های دیجیتالی و هوشمند تمایل بیشتری نشان می‌دهد.

به‌گفته‌ی تحلیلگران این مؤسسه، سازندگان قدیمی ساعت‌های سوئیسی مثل سواچ و تیسوت در جدال با ساعت‌های هوشمند در حال مغلوب‌شدن هستند. اپل‌ واچ به‌کمک کانال‌های خرده‌فروشی قوی‌تر محصول بهتری از رقبا ارائه می‌کند و جذابیتش برای مشتریان جوان خواهان ساعت‌مچی دیجیتالی مدام در حال افزایش است. فرصت ساعت‌سازهای سوئیسی برای تأثیرگذاری بر بازار ساعت‌های هوشمند روز‌به‌روز محدودتر می‌شود.

چند سالی می‌شود که اپل‌واچ به محصولی پیشرو در بازار ساعت‌های هوشمند تبدیل شده است. اپل‌واچ نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ و در آمار فروش فصلی توانسته بود از صنعت ساعت‌سازی سوئیس پیشی بگیرد؛ اما این نخستین‌بار است که آمار سالانه‌ی فروش این ساعت هوشمند اپل رقبای آنالوگ خود را در سوئیس پشت‌سر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات