با افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا، لوفت‌هانزا ممنوعیت پرواز به چین را تمدید کرد

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا روز دوشنبه اعلام کرد که با افزایش آمار قربانیان ویروس کرونا در چین تمامی پروازها از مبدأ چین و به مقصد این کشور را تا تاریخی بیش از زمان از پیش اعلام شده تعلیق می‌کند.
تبلیغات

در پی شیوع ویروس کرونا در چین بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اقدام به تعلیق پروازهای خود به این کشور کرده‌اند. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا محسوب می‌شود، هفته‌ی گذشته اعلام کرده بود که تمام پروازهای خود و همین‌طور شرکت‌های زیرمجموعه‌ یعنی شرکت‌های هواپیمایی سوئیس و اتریش را تا تاریخ ۹ فوریه (۲۰ بهمن) به مبدأ و مقصد چین تعلیق می‌کند. اکنون این شرکت هواپیمایی اروپایی طی یک به‌روزرسانی از تمدید ممنوعیت پروازهایش به چین خبر داده و اعلام کرده است که تمامی پروازهای این شرکت به مقصد پکن و شانگهای و از مبدأ این دو شهر تا ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) لغو خواهند شد. همچنین در این بیانیه اضافه شده است که پروازها به مقاصد شهرهای نانجینگ، شن‌یانگ و چینگ‌دائو در بخش شرقی چین تا تاریخ ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) انجام نخواهند شد.

در این بیانیه تأکید شده است که سلامت مسافران و کارکنان اولویت اصلی این شرکت است و همچنین در ادامه تصریح شده است که تصمیم‌گیری برای تمدید ممنوعیت پرواز به چین پس از بررسی دقیق اوضاع و ارزیابی اطلاعات موجود در مورد ویروس کرونا انجام شده است. پروازها به مقصد هنگ‌کنگ طبق برنامه‌ریزی قبلی برقرار هستند. شرکت لوفت‌هانزا و دو شرکت تابعه‌ی آن در مجموع از مبدأ آلمان، سوئیس و اتریش به‌طور هفتگی ۵۴ پرواز به مقصد چین و ۱۹ پرواز به مقصد هنگ‌کنگ ارائه می‌کنند.

ویروس کرونای جدید نخستین بار در اواخر سال گذشته‌ی میلادی در شهر ووهان واقع در بخش مرکزی چین مشاهده شد. این ویروس تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۳۶۰ تن را گرفته است و حالا از بحران سارس که تقریبا دو دهه پیش رخ داد مرگبارتر است.

با اینکه بسیاری دولت‌ها ممنوعیت‌های بی‌سابقه‌ای برای ورود مسافران از چین وضع کرده‌اند اما این ویروس از آغاز شیوع تاکنون در بیش از ۲۴ کشور جهان مشاهده شده است. تاکنون ۱۰ مورد ابتلا به این ویروس در آلمان مشاهده شده است که تمامی این بیماران تحت قرنطینه قرار گرفته‌اند و مراحل درمان را می‌گذرانند.

ده‌ها شرکت هواپیمایی بین‌المللی دیگر از جمله بریتیش ایرویز و هواپیمایی ایر کانادا برای جلوگیری از شیوع این ویروس خدمات پروازی خود را به چین لغو کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات