اشتباهاتی که تجربه سفر خارجی را برایمان تلخ می‌کند

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سفر خارجی دردسرهای خاص خودش را دارد. برای داشتن یک سفر ایده‌آل بدون اشتباه‌های بزرگ، بهتر است مواردی را در نظر داشته باشید.
تبلیغات

محتوای اصلی این مطلب متعلق به سایت کجارو بوده و در زومیت بازنشر شده است.

فرقی نمی‌کند، از کسانی باشید که دائما سفر می‌کنند و به سفر خارجی می‌روند یا مسافری که برای اولین‌بار راهی سفر خارجی می‌شود؛ همه ما قبل از سفر اشتباه‌هایی داریم که می‌تواند باعث ایجاد استرس در سفر یا حتی خراب‌کردن کل تعطیلات شود. بسیاری از مسافران، معمولا اشتباه‌های یکسانی را دائما تکرار می‌کنند؛ هرچند، با برنامه‌ریزی صحیح و هوشمندانه به‌راحتی می‌توانید از این موارد پیشگیری کنید. در ادامه این مقاله از کجارو، به ۱۰ اشتباه رایج در میان مسافران اشاره خواهیم کرد.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌گردید، با مشاهده تمامی آن‌ها در کجارو می‌توانید، پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

۱. برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های زیاد

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های سفر این است که برای طول مدت سفر خود، فعالیت‌های متعدد و بازدید از جاذبه‌های زیادی را در نظر می‌گیرید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید.

اگر در یک بازه زمانی محدود، کارهای زیادی برای انجام‌دادن داشته باشید، نمی‌توانید به‌درستی از حضور در یک مکان یا جاذبه لذت ببرید و دائما عجله دارید تا به مقصد بعدی برسید. همین عجله‌کردن، استرس سفر  را بیشتر می‌کند.

کاملا قابل درک است که اکثر افراد دوست دارند از زمان سفر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و احتمالا همه تفریح‌ها و سرگرمی‌هایی را که در کتاب‌های راهنمای سفر پیشنهاد می‌شود، تجربه کنند؛ ولی در چنین شرایطی شاید برنامه زمان‌بندی شما بسیار شلوغ شود و به‌خوبی نتوانید از زیبایی‌ها و جذابیت‌های اطراف خود لذت ببرید. در طول سفر، زمانی را برای استراحت و آرامش خودتان در نظر بگیرید و با سرعت کمتری از جاذبه‌ها دیدن کنید تا وقت کافی برای لذت‌بردن از آن‌ها داشته باشید.

۲. سفر در فصل‌های شلوغ سال

اشتباهات در سفر خارجی

وقتی در فصل شلوغ سال سفر می‌کنید، مقصدهای برتر و جاذبه‌های مهم‌ اغلب مملو از جمعیت هستند و گردشگران در همه جا به چشم می‌خورند. پروازها، تورها و هتل‌ها در این فصل، قیمت‌های بالاتری دارند؛ به همین دلیل، نه‌تنها شلوغی مقصدها آزارتان می‌دهد، بلکه باید هزینه‌های بیشتری هم برای سفر بپردازید.

۳. تهیه نکردن بیمه مسافرتی

یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های مسافران، تهیه‌نکردن بیمه مسافرتی است؛ درحالی‌که خرید این بیمه مسافرتی ارزان، کار دشواری نیست. بسیاری از شرکت‌های معتبر بیمه، خدمات بیمه مسافرتی را با گزینه‌های مختلف ارائه می‌کنند که می‌توانید هرکدام را خواستید، انتخاب کنید. بیمه مسافرتی می‌تواند این موارد را پوشش دهد: کنسل‌شدن غیرمنتظره، هزینه‌های اضطراری خدمات پزشکی و حتی گم‌شدن چمدان و بار سفر. علاوه‌براین، شما می‌توانید بیمه مسافرتی را آنلاین بخرید؛ پس هیچ بهانه‌ای برای نخریدن آن وجود ندارد. حتی در طول سفر هم امکان خرید بیمه وجود دارد.

۴. بررسی نکردن الزامات صدور ویزا

یکی از بزرگ‌ترین دردسرها در طول سفر خارجی این است که مجبور به برگشتن شوید؛ زیرا مدارک و الزامات صدور ویزا را ندارید. این دردسر می‌تواند برای شما بسیار پرهزینه باشد و بیشتر وقت سفرتان را هدر دهد؛ بنابراین، قبل از برنامه‌ریزی سفر، حتما مدارک و شرایط صدور ویزا را بررسی کنید.

۵. برداشتن بار بیش از اندازه

هر کسی ممکن است برای سفر، بیش از اندازه، بار به‌همراه برداشته باشد. بیشتر هواپیمایی‌ها، هزینه‌های زیادی را برای بار اضافه‌ اختصاص داده‌اند. ضمنا حمل کیف‌های کوچک و بار سبک، برای خودتان هم راحت‌تر است؛ به‌خصوص اگر قرار باشد دائما از جایی به‌جای دیگر بروید. به خاطر داشته باشید که در طول سفر می‌توانید لباس‌هایتان را بشویید و نیازی به برداشتن بار و لباس اضافه نیست.

۶. همراه نداشتن آداپتورهای برق

وقتی مسافران آداپتورها و مبدل‌های الکتریکی لازم را که متناسب با پریزها و جریان برق کشور مقصد است، همراه خود برنمی‌دارند، یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های سفر را مرتکب می‌شوند. بهترین کار این است که قبل از سفر برای اطمینان، آداپتور مناسب با ولتاژهای مختلف و مبدل‌های لازم را تهیه کنید و همراه ببرید.

۷. همراه نداشتن پول رایج محلی

همراه‌نداشتن پول رایج محلی در سفرهای خارجی می‌تواند دردسرساز شود. فراموش نکنید که همیشه برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و خرید از فروشگاه‌های محلی، به پول نقد نیاز دارید. بسیاری از این فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، کارت اعتباری نمی‌پذیرند.

۸. بی‌توجهی به زمان بین پروازها

همه ما می‌دانیم که سفر با هواپیما، غیرقابل پیش‌بینی است. چنانچه می‌خواهید با دو پرواز به مقصدتان برسید، حتما زمان کافی بین دو پرواز به هنگام تهیه بلیط هواپیما را در نظر بگیرید تا برای رسیدن به پرواز بعدی به دردسر نیفتید و دچار استرس نشوید.

۹. برنامه‌ریزی نکردن برای اینترنت و تلفن همراه در مقصد

اشتباهات در سفر خارجی

مسافران نمی‌توانند در کشور خارجی، تلفن همراه‌شان را روشن کرده و بدون پرداخت صورت‌حساب‌های بسیار گران، از آن استفاده کنند؛ از همین رو، اطمینان حاصل کنید که سرویس‌دهنده تلفن همراه شما، برنامه‌ها و پکیج‌های خاصی برای رومینگ داشته باشد و آن را قبل از سفر خریداری کنید. حتی می‌توانید از برنامه‌های بین‌المللی موبایل استفاده کرده یا پس از رسیدن به مقصد، سیم‌کارت محلی تهیه کنید.

در صورتی که می‌خواهید در طول سفر هم ارتباط خود را با اینترنت حفظ و ایمیل‌های ضروری را چک کنید؛ حتما قبل از سفر، تحقیق کنید که آیا در مقصد شما اینترنت موبایل به‌راحتی در دسترس است و سیگنال مناسبی دارد یا خیر.

۱۰. استفاده از کارت اعتباری و کارت بانکی بدون اطلاع به بانک

همه‌ی شرکت‌های عرضه کننده کارت‌های اعتباری، تراکنش‌های خارج از کشور را رهگیری می‌کنند، تا از این طریق مشتریان خود را از کلاهبرداری‌های رایج در امان نگه دارند. قبل از اینکه به خارج از کشور سفر کنید به بانک مربوطه اطلاع دهید که قصد سفر به چه مقصدی را دارید تا در طول سفر، حساب شما مسدود نشود؛ به‌خصوص وقتی به پول نقد نیاز دارید. همچنین بررسی کنید که آیا بانک‌ها برای تراکنش خارجی از کارت‌ها، کارمزد بیشتری دارند و اگر این‌چنین است، مقدار کارمزد چقدر تمام می‌شود. با داشتن اطلاعات دراین‌زمینه، از دیدن هزینه‌های آن تعجب نمی‌کنید و برای آن آمادگی دارید.

با رعایت چند نکته و درنظرگرفتن این اشتباه‌ها و اجتناب از آن‌ها، می‌توانید سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید و بدون مواجه‌شدن با هیچ دردسری، به شهر و دیار خود برگردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات