مرورگر اج مایکروسافت از دانلود اپلیکیشن‌ های ناخواسته جلوگیری می‌ کند

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اخیرا مشغول توسعه‌ی ویژگی جدیدی روی مرورگر اِج است که به‌صورت خودکار از دانلود و نصب برنامه‌های ناخواسته‌ی احتمالی جلوگیری خواهد کرد.
تبلیغات

بدون شک، برای شما نیز پیش‌آمده است که در زمان دانلود برخی فایل‌ها از سایت‌های نامعتبر، متوجه شوید که برنامه‌هایی اضافی و غیرضروری در حال دانلود و نصب‌ روی سیستم‌تان هستند. غالب این دسته از برنامه‌ها را ‌آگهی‌افزارها (Adware) تشکیل می‌دهند.

هیچ‌کس از نصب برنامه‌های ناخواسته روی سیستم خود استقبال نمی‌کند. حتی اگر این اپلیکیشن‌ها ازنظر امنیتی نیز مشکلی ایجاد نکنند، باز‌هم مسلما آن چیزی نیستند که کاربران به‌دنبال نصب آن باشند. در‌این‌میان، هنوز وب‌سایت‌هایی وجود دارند که علاوه‌بر نصب نرم‌افزار موردنیاز کاربر، آن‌ها را مجبور می‌کنند آگهی‌افزار نه‌چندان خطرناک خود را نصب کنند. خبر خوشحال‌کننده‌ برای کاربران مرورگر Microsoft Edge این است که با ویژگی اضافه‌شده به این نرم‌افزار، به‌زودی از شرّ نصب خودسرانه‌ی برنامه‌های غیرضروری خلاص خواهند شد.

مایکروسافت اخیرا در حال توسعه‌ی این ویژگی روی مرورگر اِج (Edge) است که درصورت فعال‌سازی، به‌صورت خودکار از دانلود و نصب برنامه‌های ناخواسته‌ی احتمالی و آگهی‌افزارها مانع خواهد شد. این دسته از برنامه‌ها اغلب در لوای نوارابزارهای مرورگر، افزونه‌ها، تبلیغات و نظایر آن ظاهر می‌شوند.

Microsoft Edge / مرورگر اج

در‌حال‌حاضر، قابلیت ضدآگهی‌افزار مرورگر Edge روی نسخه‌ای آزمایشی دردسترس است. این نسخه‌ی بتا و احتمالا ناپایدار هم‌اکنون برای دانلود و نصب دردسترس عموم قرار دارد. اگر مواجه‌شدن با باگ‌های نرم‌افزاری برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید ازطریق لینک مستقیم در وب‌سایت Edge Insider نسخه‌ی بتای مرورگر Microsoft Edge را دانلود و نصب کنید. درصورت مواجهه با مشکل جدی، می‌توانید آن را در انجمن Edge Insider گزارش کنید. برخلاف برخی دیگر از برنامه‌های نسخه‌ی بتا مایکروسافت، این نسخه از نرم‌افزار برای همه دردسترس است و برای نصب آن نیاز نیست فرمی پر کنید یا با حساب کاربری مایکروسافت خود ثبت‌نام کنید.

نسخه‌های بتا مرورگر اِج هر ۶ هفته معرفی می‌شوند و معمولا تغییرات بزرگ یا حداقل تأثیرگذاری به‌نمایش می‌گذارند. کانال Dev تقریبا هر هفته به‌روز می‌شود و کانال Canary اغلب هر شب موارد جدیدی منتشر می‌کند. با‌این‌همه، نمی‌توان هنوز تاریخ قطعی برای انتشار نسخه‌ی پایدار مرورگر اِج با قابلیت‌های جدید ضدآگهی‌افزار تعیین کرد؛ هرچند پیش‌بینی می‌شود این اتفاق به‌زودی رخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات