شناسایی ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کرونا در کشور

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
دکتر کیانوش جهانپور آمار جدید مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان ویروس کرونای جدید در کشورمان را اعلام کرد.
تبلیغات

دکتر کیانوش جهانپور اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید-19 در کشورمان شناسایی شده است. از این میان، ۵۲ مورد مربوط به تهران، ۲۱ مورد قم، ۱۷ مورد گیلان، ۲۲ مورد گلستان، اصفهان ۱۲ مورد، مرکزی ۱۸ مورد، مازندران ۱۲، خراسان جنوبی ۱، ایلام ۱، فارس ۸، آذربایجان شرقی ۶، اردبیل ۳، البرز ۸، سمنان ۴، کردستان ۵، قزوین ۶، خوزستان ۴، سیستان ۱ مورد و یزد ۴ بوده‌اند.

از میان موارد جدید، ۹ نفر فوت کرده‌اند. بنابراین درمجموع ۵۹۳ مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید، ۱۲۳ مورد افراد بهبودیافته و ترخیص‌شده و ۴۳ فوتی در کشورمان دیده شده است.

جهانپور تصریح کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در مرکزی به‌دلیل نزدیکی به قم و اصفهان به‌دلیل نزدیکی به کاشان که تعداد مبتلایان در آن از کل استان اصفهان بیشتر است درحال افزایش بوده و شیب صعودی تندی را در این شهر شاهد هستیم. همچنین گلستان درحال تبدیل‌شدن به کانون جدید شیوع کووید۱۹ در کشورمان است.

وی توضیح داد که تست اولیه بیماری برای تشخیص قطعی کافی است اما ازنظر اپیدمیولوژیک و مدیریتی، مادامی که آزمایشات نهایی در آزمایشگاه‌های تعیین‌شده مشخص نشود، این موارد نمی‌توانند شامل آمار رسمی شوند. همچنین تعداد موارد مشکوک بسیار بیشتر از موارد قطعی ابتلا است و تنها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد تنها به‌عنوان مبتلای قطعی شناسایی می‌شوند. افراد با علائم دیگر عفونت‌های حاد تنفسی با تابلوی مشکوک بستری می‌شوند و ممکن است شرایط بدتری هم نسبت به بیماران کووید۱۹ داشته باشند. بنابراین خبرهایی که مبنی بر بستری تعداد زیادی افراد در بیمارستان‌ها گزارش می‌شود، همگی مرتبط به بیماری کرونا نمی‌شود.

جهانپور تأکید کرد که لطفا مردم از هرگونه تجمعی که از آن یاد نشده نیز، خود دوری کنند و سعی کنند مجالس ترحیم را هم برگزار نکرده و در آن‌ها شرکت نکنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات