وزیر ارتباطات کسب‌وکارها را به برگزاری جلسات مجازی تشویق کرد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم و کسب‌وکارها را تشویق کرد تا جلسات خود را به‌صورت غیرحضوری و ازطریق ویدئوکنفرانس برگزار کنند.
تبلیغات

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی کسب‌وکارها را تشویق کرد که جلسات خود را به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند. او همچنین اعلام کرد جلسات در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط فعلی کشور یعنی بعد از شیوع ویروس کرونا به‌صورت غیرحضوری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات استارتاپ‌هایی که در زمینه‌ی خدمات ابری فعالیت می‌کنند می‌توانند امکانات مورد نیاز برای جلسات غیرحضوری را با هزینه‌ی کم برای مراکز دولتی و شرکت‌های خصوصی فراهم کنند.

جلسات را ویدئو کنفرانسی برگزار کنیم!این اقدامی است که ما از یکشنبه در وزارت ارتباطات آغاز کرده‌ایم. استارت‌آپهایی هستند که آمادگی دارند با خدمات ابری و با هزینه‌ی کم این خدمات را برای مراکز دولتی و شرکت‌های خصوصی فراهم کنند.تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر#کرونا pic.twitter.com/ahG6MWHFWU— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) February 27, 2020

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ کاربری که گفته بود قرار است کلاس‌های دانشگاهی به‌صورت مجازی برگزار شود و بهتر است حجم مصرفی اینترنت رایگان شود گفت موضوع جلسه‌ی شنبه، بررسی پیشنهادهایی در مورد ارائه‌ی تخفیف‌های ویژه برای این روزها به مشترکین خدمات اینترنتی است.

آذری جهرمی همچنین با انتشار توییت دیگری به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال اشاره کرده است و گفت با وزارت علوم و آموزش‌وپرورش، امکانات ویژه‌ای را برای آموزش مجازی و از راه دور فراهم کرده‌اند. او نوشت:

با توجه به احتمال تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال، برای همکاری با وزارت علوم و آموزش‌وپرورش، امکانات ویژه‌ای را جهت آموزش مجازی و از راه دور فراهم کردیم تا میلیون‌ها دانش‌آموز و دانشجوی عزیز، ضمن حفظ سلامت خود، از تحصیل علم هم جا نمانند. تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر

شیوع ویروس کرونا در کشور علاوه بر اختلال در زندگی روزمره‌ی مردم، فضای کسب‌وکار ایران را نیز به‌شدت تحت تأثیر خود قرار داده است. در روزهای اخیر، کسب‌وکارهای متعددی خبر از ادامه‌ی فعالیت خود به‌صورت دورکاری دادند تا از این طریق از رفت‌وآمد کارمندان و احتمال ابتلا به بیماری جدید جلوگیری شود. اغلب مدارس و دانشگاه‌ها تطعیل شده‌اند و مردم حتی خریدهای خود را نیز اغلب به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند و حضور آن‌ها در جامعه به حداقل رسیده است. با این حال برخی برگزاری جلسات کاری یا حتی دوره‌های آموزشی اجتناب‌ناپذیر هستند؛ اما امکان برگزاری آن‌ها به‌صورت غیرحضوری وجود دارد؛ بنابراین در شرایطی که توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خودمان و دیگران بهتر است در خانه بمانیم، استفاده از خدماتی مانند برگزاری جلسات به‌صورت ویدئو کنفرانس ایده‌ی خوبی به‌نظر می‌رسد که حتی با جا افتادن آن در طولانی‌مدت به کاهش ترافیک سطح شهر و اتلاف وقت کارمندان کمک بسیاری می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات