هواوی P40 لایت با دوربین چهارگانه و شارژ سریع ۴۰ وات معرفی شد

جمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پی ۴۰ لایت، گوشی جدید هواوی با تراشه‌ی کرین ۸۱۰، دوربین چهارگانه و نمایشگر ۶/۴ اینچ LCD معرفی شد.
تبلیغات

درحالی که هنوز تا برگزاری مراسم ویژه‌ی هواوی در شهر پاریس در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ (۷ فروردین ۱۳۹۹) به‌منظور رونمایی از گوشی‌های بالارده‌ی خانواده‌ی پی ۴۰ فاصله داریم؛ اما این شرکت چینی به‌تازگی محصولی جدید را به‌عنوان یکی از اعضای این خانواده معرفی کرده است. هواوی پی ۴۰ لایت (Huawei P40 Lite) نخستین عضو از گوشی‌های خانواده‌ی پی ۴۰ به‌شمار می‌آید که روز گذشته برای بازار اروپا و نخست کشور اسپانیا معرفی شد. گوشی موبایل هواوی پی ۴۰ لایت که در دسته‌ی محصولات میان‌رده جای می‌گیرد، درواقع تا حد بسیار زیادی به هواوی نوا ۶ SE شباهت دارد که در بازار چین عرضه شده است. این گوشی همچنین در بازار مالزی با نام هواوی نوا 7i شناخته می‌شود. 

هواوی P40 لایت برای پردازش کارهای مختلفی که به آن محول می‌شود متکی بر پردازنده‌ی ۷ نانومتری کرین ۸۱۰ است و از این حیث به گوشیِ تازه‌معرفی‌شده‌ی آنر ۹ ایکس پرو شباهت دارد؛ تراشه‌ی موردبحث در حقیقت رقیب تراشه‌های اسنپدراگون ۶۷۵ و اسنپدراگون ۷۳۰ به‌شمار می‌آید؛ بااین‌حال در برخی جنبه‌ها عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهد. برای مثال به‌دلیل حضور کرین ۸۱۰ امکان ضبط ویدئوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه فراهم می‌شود؛ این یعنی برخلاف گوشی‌های مجهز به تراشه‌های یادشده از کوالکام، گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی هواوی توانایی ضبط ویدئوی 4K را نخواهد داشت.

همچنین پی ۴۰ لایت از جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری EMUI با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ استفاده می‌کند؛ همان‌طور که انتظار می‌رفت، در هواوی پی ۴۰ لایت خبری از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل نیست. پی ۴۰ لایت به‌جای آن به خدمات موبایلی هواوی (Huawei Mobile Services) مجهز شده است و از نسخه‌ی جدید اپلیکیشن Huawei AppGallery هم استفاده می‌کند. این گوشی هوشمند میان‌رده، ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و کاربر می‌تواند در صورت تمایل، حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را از طریق کارت نانو مموری (NM) ارتقاء دهد. پی ۴۰ لایت هواوی برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایشی ۶/۴ اینچ با پنل LCD و وضوح فول HD پلاس (۲٬۳۱۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل) بهره می‌گیرد که در سمت چپ بخش بالاییِ آن، حفره‌ای کوچک برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد.

Huawei P40 Lite / هواوی پی 40 لایت

در پنل پشتی هواوی پی ۴۰ لایت شاهد دوربینی چهارگانه به‌فرم مربع هستیم و فلاش LED در پایین این ماژول جای گرفته است. در هواوی پی ۴۰ لایت، حسگری ۴۸ مگاپیکسلی در نقش دوربین اصلی ظاهر می‌شود. در کنار این دوربین، دوربینی دیگر با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض داریم؛ دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی به لنز ماکرو مجهز شده است و دوربین چهارم ۲ مگاپیکسلی از حسگری برای تشخیص عمق تصاویر به‌منظور ثبت جلوه‌ی بوکه استفاده می‌کند. در پنل جلویی گوشی دوربینی سلفی با حسگری ۱۶ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/2.0 جای گرفته است.

هواوی پی ۴۰ لایت از باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که امکان شارژ کردن آن از طریق درگاه USB-C با شارژ سریع ۴۰ وات وجود دارد. این گوشی هوشمند برخلاف انتظارات اولیه از جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون نیز بهره‌مند است و در بخش کناری آن شاهد حسگر اثر انگشت هستیم. این حسگر اثر انگشت در حقیقت همان دکمه‌ی پاور دستگاه نیز به‌شمار می‌آید. 

Huawei P40 Lite / هواوی پی 40 لایت

براساس اعلام رسمی هواوی، گوشی پی ۴۰ لایت ۲۹۹ یورو (تقریبا ۳۲۶ دلار) قیمت دارد. پیش‌فروش این گوشی میان‌رده از روز ۲ مارس ۲۰۲۰ (۱۲ اسفند ۱۳۹۸) در فروشگاه‌های فیزیکی هواوی و البته فروشگاه آنلاین جدید این شرکت آغاز می‌شود. نخستین کسانی که نسبت به خرید پی ۴۰ لایت اقدام کنند، هدفون فری‌بادز ۳ را به‌عنوان هدیه دریافت خواند کرد. عرضه‌ی هواوی پی ۴۰ لایت برای ۷ مارس ۲۰۲۰ (۱۷ اسفند ۱۳۹۸) تعیین شده است. این گوشی در سه رنگ سبز، صورتی و مشکی روانه‌ی بازار خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات