قیمت و مشخصات فنی تویوتا کمری AWD مدل ۲۰۲۰ اعلام شد

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا قیمت و مشخصات مدل دو دیفرانسیل کمری با کد AWD را اعلام کرد. این خودرو با قیمت پایه‌ی ۲۶ هزار دلار به بازار خواهد آمد.
تبلیغات

تویوتا مدل AWD کمری را در ماه نوامبر رونمایی کرده بود و حالا با نزدیک شدن به زمان ورود به بازار این خودرو، قیمت و مشخصات فنی آن نیز اعلام شده است. قیمت تویوتا کمری AWD از ۲۶ هزار و ۳۷۰ دلار با تیپ LE آغاز می‌شود. گران‌ترین تیپ این خودرو نیز مدل XSE است که ۳۱ هزار و ۴۰۵ دلار قیمت دارد. 

تویوتا سیستم چهار چرخ محرک را در بیشتر تیپ‌های کمری عرضه خواهد کرد و نسخه‌ی AWD در مقایسه با نسخه‌ی تک دیفرانسیل حدود ۱۴۰۰ دلار گران‌تر است. تویوتا قبلا عنوان کرده بود که اضافه کردن سیستم چهار چرخ محرک به کمری ۱۵۰۰ دلار هزینه دارد ولی این لزوما به‌معنای اضافه شدن این مبلغ به قیمت پایه‌ی خودرو نیست. با اینکه طبق این محاسبه باید ۱۵۰۰ دلار به قیمت خودرو افزوده می‌شد اما تویوتا توانسته ۱۰۰ دلار قیمت نهایی را کاهش دهد که خبر خوبی است. 

Toyota Camry AWD

تویوتا کمری AWD تنها با پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلندر قابل خرید است. این پیشرانه ۲۰۵ اسب‌بخار قدرت دارد که برای یک سدان بزرگ متوسط حساب می‌شود. اما مهم‌ترن ایراد کمری AWD را باید در کمبود گشتاور دانست چون گشتاور ۲۵۱ نیوتن‌متری این پیشرانه برای یک سدان دو دیفرانسیل واقعا کم است و همین باعث می‌شود تا در جاده‌های پر پیچ و خم و کوهستانی مصرف سوخت خودرو بالاتر از حالت عادی برود. فروش تویوتا کمری AWD جدید از اوایل بهار سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات