شناسایی ۱۰۶ فرد مبتلا به کرونا در ایران طی ۲۴ ساعت گذشته

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
مطالعه 3 دقیقه
کیانوش جهانپور آمار جدید مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان را ۲۴۵ نفر و ۷ مورد فوتی جدید اعلام کرد.
تبلیغات

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، در اعلام آخرین آمار ابتلا به کووید-۱۹ در کشور از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز، ۱۰۶ مورد جدید و ۷ مورد مرگ را گزارش داد. از این میان ۳۸ نفر در استان تهران، ۲۳ نفر در گیلان، هفت نفر در قم، یک نفر در همدان، ۸ نفر در اصفهان، ۷ نفر در مازندران، ۵ نفر در اردبیل، سه نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، سه نفر در سمنان، دو نفر در کرمانشاه، سه نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و دو نفر در آذربایجان شرقی بوده‌اند. ۷ نفر از این اشخاص نیز فوت کرده‌اند.

جهانپور گفت به این ترتیب تعداد کل مبتلایان قطعی کووید ۱۹ به شمار ۲۴۵ تن رسید که متاسفانه ۲۶ تن از آن‌ها جان باختند. وی اشاره کرد که باتوجه به بالارفتن تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا در کشور، میزان انتظار برای رسیدن نتیجه کاهش پیدا کرده و لیست انتظار دیگر نخواهیم داشت چراکه تنها زمان انتظار، زمان انجام آزمایش خواهد بود. این آزمایشگاه‌ها در هفته‌های آتی به تعداد ۴۰ هم خواهند رسید. وی اشاره کرد که به‌دلیل همین تشخیص سریع، روند ابتلا به بیماری در این روزها صعودی است و در روزهای آینده نیز همچنان صعودی خواهد بود.

باتوجه به اینکه سفرها در روزهای اخیر در روند انتشار کووید۱۹ تأثیر داشته‌اند، اقامتگاه‌های مازندران از پذیرش مسافران ممانعت به عمل می‌آورند. جهانپور در این مورد گفت:

گزارش‌ها از نواحل ساحلی شمال و جنوب کشور حاکی از آن است که مردم توصیه‌ها دراین‌زمینه را جدی نگرفته‌اند. معضلات این موضوع در روزهای آینده هم برای خود مسافرین و خانواده‌هایشان و هم هموطنان در استان‌های مقصد، دردسرساز خواهد بود. این موضوع را به یاد داشته باشید که امن‌ترین جا برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به کرونا، خانه‌ها و شهرهای خودمان است. قطعا مسافرت‌های بین شهری به شیوع بیماری کمک خواهد کرد.آماری که امروز در گیلان و مازندران رو به افزایش است، بخشی به دلیل این موضوع است که مردم محدودکردن سفرها را جدی نگرفته‌اند. لازم است افراد درصورتی‌که کار ضروری ندارند، حتی در داخل شهرها ترددها را محدود کنند و موقتا به‌خاطر حفظ سلامت خود واطرافیان‌شان ترددهای غیرضرور در سطح شهر و مسافرت‌های بین شهری را متوقف کنند.

وی در مورد تداوم تعطیلی‌ها که در ستاد مبارزه با کرونا مصوب شد گفت:

مسابقات ورزشی قطعا در سراسر کشور بدون حضور تماشاگر خواهد بود یا حتی به صلاحدید دستگاه‌های مربوطه تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد. همچنین کلیه‌ی کنسرت‌ها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، تجمعات مذهبی و جشن و عروسی تعطیل خواهند بود و این تعطیلی حداقل به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.زیارت عتبات و بقاع شریفه طبق مصوبه ستاد محدود خواهد شد. نمازهای جمعه در استان‌‌های مختلف براساس ارزیابی خطر بیماری، موقتا و حداقل برای این هفته برگزار نخواهد شد. اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی و سیاحتی و زیارتی نیز باید لغو شوند.با مصوبه‌ی ستاد ملی و درصورت ابلاغ رئیس جمهور، افراد امسال موقتا از شرکت در مراسم اعتکاف پرهیز کنند، قطعا ثواب مشارکت در حفظ سلامت عمومی کمتر از این مراسم‌های دل‌انگیز و روح‌انگیز مذهبی نخواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات