تعداد جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در کشور به ۵ تن رسید

شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از شناسایی قطعی ۱۰ مورد جدید کروناویروس (کووید۱۹) و فوت ۵ نفر در اثر ابتلا به این بیماری خبر داد.
تبلیغات

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد تا این لحظه بیش از ۷۸۵ نفر از میان هزاران نفری که به مراکز بهداشتی مراجعه کردند، به مراکز درمانی ارجاع شدند و تحت نظر قرار گرفتند تا بررسی‌های بیشتری روی آن‌ها انجام شود. او همچنین افزود تا روز گذشته ۱۸ نفر مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ یا کروناویروس جدید بودند و ظهر روز گذشته و قبل از ظهر امروز (۳ اسفندماه ۹۸) هم ۱۰ مورد جدید ابتلای قطعی به  کرونا ویروس تأیید شده است. به‌گفته‌ی او، از این جمع هشت نفر از شهر قم و دو نفر از بیماران بستری در شهر تهران هستند که تشخیص‌شان قطعی شده و نتایج آزمایشگاهی آن‌ها به‌صورت قطعی اعلام شده است. بنابراین مجموعا با آماری که طی روزهای گذشته اعلام شد، ۲۸ نفر تشخیص قطعی کروناویروس در کشور هستند که این طبق نتیجه‌ی نمونه‌هایی است که از دیروز تا امروز تشخیص داده شدند.

مقاله‌های مرتبط:

    جهانپور در ادامه افزود، هم نمونه‌هایی که امروز تشخیص داده شده‌اند و هم نمونه‌های قبلی، عمدتا یا در شهر قم ساکن هستند یا سابقه و شرح حالی مبنی بر مراجعت به شهر قم ظرف روزهای گذشته داشته‌اند؛ یعنی عمدتا به قم سفر داشته‌اند البته مواردی هم هستند که در تهران یا شهرهای دیگر بوده‌اند که ممکن است سابقه‌ی حضور یا مسافرت به شهر قم نداشته باشند. او در مورد تعداد جان‌باختگان مبتلا به کروناویروس جدید گفت، یک نفر از موارد ۱۰ گانه‌ی جدید که امروز ابتلایشان به ویروس کرونا جدید تأیید شد، فوت کرد؛ بنابراین مجموعا تا قبل از ظهر امروز پنج نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جدید در کشورمان جان خود را از دست داده‌اند.

    سردار جلالی، رئیس پدافند غیرعامل کشور نیز اعلام کرد که برای قرنطینه‌ی شهرها هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند. او در پاسخ به این سؤال که «آیا به دلیل شیوع ویروس کرونا احتمال قرنطینه‌ی شهرها و همچنین احتمال قرنطینه‌ی قم یا مراکز زیارتی وجود دارد؟» گفت:

    در چرخه‌ی اقدامات پدافند زیستی، اقدامات قرنطینه وجود دارد و زمانی‌که کنترل توسعه‌ی انتشار ویروس از بین برود طبیعتا قرنطینه یکی از اقداماتی است که باید انجام شود ولی هنوز به این جمع‌بندی نرسیده‌ایم. از سه روز گذشته آمار مبتلایان حتی در قم افزایش پیدا نکرده و کنترلی در حال انجام است و وضعیت آمارها نشان از ثبات دارد. هشدارهای بهداشتی باید تقویت شود و تأکید کردم که باید سطح آموزش بالابرود.
    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات