سه مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور تأیید شد

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کروناویروس تأیید شده است و درحال‌حاضر، از این افراد مراقبت می‌شود.
تبلیغات

دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرد براساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کووید ۱۹ (کروناویروس) تأیید شده و در‌حال‌حاضر، بیماران در بیمارستان مراقبت می‌شوند. او گفت:

تا صبح امروز (پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸) آزمایش‌ها از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کووید۱۹ حکایت می‌کند. هر سه بیمار تابعیت ایرانی دارند و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد، تعداد مبتلایان کووید 19 تأییدشده در کشور به پنج نفر می‌رسد.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد امروز صبح نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدئویی با رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و درباره‌ی موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری و شناسایی و مدیریت این بیماری و آمادگی مراکز فوریت‌های پزشکی و تیم‌های واکنش سریع، آمادگی تخت‌های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند بحث و تبادل‌نظر شد. افزون‌براین با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع بعدی لغو و مقرر شد تمامی مأموریت‌های برون‌مرزی نیز از دستور‌کار خارج شود. او گفت:

پیشنهاد محدودکردن موقت رفت‌وآمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران، سایر اماکن زیارتی و محل‌های تجمع در شهر قم ارائه شده است و امیدواریم با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود. توصیه‌ی وزارت بهداشت لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش‌آموزی و تمامی سمینارها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع بعدی است و این موضوع به اطلاع نهادهای ذی‌ربط رسیده.

رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره‌ی انتخابات دوم اسفند گفت ملاحظه‌ی خاصی دراین‌زمینه وجود ندارد و پیشنهادها و توصیه‌های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور، به‌ویژه حوزه‌ی انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات کشور رسیده و وزارت کشور ضمن استقبال، این موارد را در دستورکار قرار داده است.

مهندس صفوی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، نیز اعلام کرد ۱۵ تولید‌کننده‌ی ماسک در کشور روزانه ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که پاسخ‌گوی نیاز کشور است. قیمت عرضه‌ی ماسک‌ها نیز به تمام واحدهای تولید اعلام شده و نظارت‌های لازم بر تمام مراحل  تولید تا عرضه انجام می‌شود. او گفت:

هیچ‌گونه کمبودی درزمینه‌ی تأمین ماسک وجود ندارد و مردم نگران تأمین ماسک نباشند. بهتر است تنها افراد درمعرض افراد مبتلا از ماسک استفاده کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات