مدل‌های جدید هوندا سیویک Type R رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هوندا سیویک Type R در سال ۲۰۲۰ در سه نسخه‌ی استاندارد، Sport Line و Limited Edition عرضه می‌شود. تمام مدل‌ها از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ استفاده می‌کنند.
تبلیغات

اوایل سال ۲۰۲۰ بود که هوندا از مدل جدید سیویک Type R رونمایی کرد. اما مقام‌های هوندا برای قدرتمندترین سیویک تاریخ، برنامه‌های بیشتری درنظر گرفته‌اند. علاوه بر مدل جدید ۲۰۲۰، سیویک Type در دو نسخه‌ی Sport Line و Limited Edition هم عرضه خواهد شد.

هر سه مدل هوندا سیویک Type R استاندارد، Sport Line و Limited Edition از تابستان سال ۲۰۲۰، هر کدام برای مخاطب و هدف خاص، فروخته می‌شوند. مدل Sport Line نسخه‌ی متمدن‌تر از سیویک Type R است؛ این مورد را می‌توان از باله‌ی کوچک‌تر عقب و سواری راحت‌تر هاچ‌بک قدرتمند ژاپنی‌ها تشخیص داد.

Honda Civic Type R Sport Line
Honda Civic Type R Sport Line
Honda Civic Type R Sport Line
Honda Civic Type R Sport Line
Honda Civic Type R Sport Line

هوندا سیویک Type R Sport Line

علاوه بر تعویض اسپویلر بزرگ عقب با نمونه‌ی بسیار کوچک‌تر، سیویک Type R Sport Line به رینگ‌های ۱۹ اینچی با طراحی منحصربه‌فرد و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S هم مجهز است. تغییرات Sport Line سیویک در فضای داخلی شامل متریال جدید و بیشتر برای کاهش لرزش و نفوذ صدا و صندلی‌ها و روکش داشبورد سیاه رنگ با دوخت و تزیین قرمز است. 

هوندا سیویک Type R Limited Edition پرچم‌دار هاچ‌بک‌های این شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۲۰ به‌بازار می‌رسد. همان‌طور که از نام این خودرو مشخص است، ظرفیت تولید Type R Limited Edition محدود خواهد بود؛ تنها ۱۰۰ دستگاه از این مدل به‌ اروپا می‌رسد و ۶۰۰ دستگاه هم در آمریکا عرضه خواهد شد. تیم مهندسی هوندا اعلام کرده است که Type R Limited Edition، بهترین و جذاب‌ترین سیویک خواهد بود و به‌طور ویژه برای طرفداران رانندگی اسپرت و تهاجمی با هاچ‌بک‌های دیفرانسیل جلو طراحی شده است. به‌عنوان خاص‌ترین و بهترین نسخه از هوندا سیویک Type R، این مدل با رژیم کاهش وزن ویژه‌ آماده‌ی رکوردگیری دوباره در پیست نوربرگ‌رینگ خواهد بود.

متخصص‌های هوندا سیستم تهویه، نمایشگر لمسی و برخی از متریال‌های عایق‌صدای کابین را حذف کرده‌اند تا Limited Edition در مقایسه با Type R استاندارد، حدود ۴۷ کیلوگرم وزن کمتری پیدا کند. البته مدل مخصوص بازار آمریکا، همچنان به تهویه مطبوع و نمایشگر لمسی سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز بوده و تنها ۲۰/۹ کیلوگرم سبک وزن‌تر شده است برخلاف رنو مگان RS Trophy، جذاب‌ترین مدل سیویک هنوز هم صندلی‌های ردیف عقب کابین را حفظ کرده است. استفاده از رینگ‌های ۲۰ اینچی BBS با تایرهای میشلن کاپ ۲ هم بخشی از دستور‌العمل کاهش وزن بوده است؛ به‌طوری‌که رینگ و تایرهای جدید، ۸/۱ کیلوگرم از وزن کلی کم کرده‌اند.

Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition
Honda Civic Type R Limited Edition

هوندا سیویک Type R Limited Edition

درکنار کاهش وزن، تیم مهندسی هوندا دمپرهای سیویک Type R را کاملا تغییر داده‌اند تا با تنظیمات جدید فرمان هماهنگ باشد. هوندا سیویک Type R Limited Edition با رنگ بدنه‌ی زرد و تزیینات سیاه در سقف، ورودی‌های هوای سپر جلو و آینه‌های جانبی از مدل استاندارد متمایز شده است. پیشرانه‌ی مدل Limited Edition دست‌نخورده و مشابه نسخه Sport Line و سیویک Type R استاندارد است؛ هر سه مدل از پیشرانه‌ی چهار سیلندر دو لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۱۵ اسب‌بخار (نسخه‌ی فروشی در بازار آمریکا ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت دارد) و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر درکنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته دستی استفاده می‌کنند.

قیمت هیچکدام از مدل‌های جدید هوندا سیویک Type R در نسخه‌ی اروپا یا آمریکا اعلام نشده است. باتوجه به اینکه Limited Edition خاص‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هاچ‌بک هوندا است، احتمالا ارزشش چند هزار دلار بیشتر از سیویک Type R استاندارد (قیمت پایه ۳۷٬۹۹۵ دلار) باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات