سامسونگ شیشه تاشدنی خود را به شرکت‌های دیگر نیز می‌فروشد

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قصد دارد فناوری شیشه تاشو خود را در اختیار دیگر شرکت‌های سازنده دستگاه‌های تاشدنی قرار دهد.
تبلیغات

گلکسی زد فلیپ، گوشی تاشدنی جدید سامسونگ چند روز پیش در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ سامسونگ درکنار خانواده گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۲۰ معرفی شد. تاکنون تمام دستگاه‌های تاشدنی معرفی‌شده (مانند گلکسی فولد و موتورولا ریزر) از لایه‌ای پلاستیکی برای محافظت از صفحه‌نمایش منعطف دستگاه استفاده می‌کردند؛ این درحالی است سامسونگ ادعا می‌کند در زد فلیپ به‌جای پلاستیک از لایه‌ای نازک از جنس شیشه استفاده کرده است. کره‌ای‌ها نام فناوری جدید خود را «شیشه‌ی فوق نازک» (Ultra Thin Glass) گذاشته و حتی آن را به‌ثبت تجاری رسانده‌اند.

خبر خوب جدید برای هواداران گوشی‌های تاشدنی این است که سامسونگ قصد ندارد محافظ جدید را در انحطار خود نگه دارد و اعلام کرده است که آن را دراختیار دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد. سامسونگ البته هنوز نامی از شرکت‌هایی را که قصد دارند از محافظ UTG در محصولات خود استفاده کنند اعلام نکرده است.

باتوجه به بررسی‌های اولیه‌ی گلکسی زد فلیپ، به‌نظر می‌رسد صفحه‌ی این گوشی به‌اندازه‌ی صفحه‌ی گلکسی فولد (که محافظی از جنس پلیمر داشت) خش‌پذیر نیست؛ اما آنطور که در بررسی زک نلسون، یوتیوبر مشهور صاحب کانال JerryRigEverything دیده می‌شود، این محافظ همچنان بسیار خش‌پذیرتر از شیشه‌ی معمولی است.

درحال‌حاضر سامسونگ رقیبی در زمینه‌ی ساخت شیشه‌ی تاشدنی ندارد، اما این موضوع می‌تواند در آینده‌ی نزدیک دستخوش تغییر شود. کورنینگ، شرکت سازنده‌ی گوریلاگلس سال گذشته در مصاحبه با وایرد خبر داده بود که در حال ساخت صفحه‌ی شیشه‌ای با ضخامت ۰/۱ میلی‌متر و قابلیت تاشدن در انحناهایی با قطر ۵ میلی‌متر است. همچنین گفته می‌شود شرکت‌های دیگری از جمله شرکت ژاپنی AGC نیز درحال توسعه‌ی فناوری‌های مشابهی هستند.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات