ارسال پیام RCS‌ به اپلیکیشن Your Phone ویندوز 10 اضافه می‌شود

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از زمان معرفی پیام RCS بسیاری از شرکت‌ها از جمله گوگل به‌دنبال بهبود و گسترش این نوع پیام بودند. اخیرا مایکروسافت هم اعلام کرده این امکان را به اپ Your Phone ویندوز ۱۰ اضافه می‌کند.
تبلیغات

از ماه آینده هم‌زمان با آمدن گوشی‌های گلکسی S20 سامسونگ به بازار این گوشی قادر به ارسال پیام‌های RCS به کامپیوترهای شخصی با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ خواهند بود. این اتفاق به لطف برنامه Your Phone مایکروسافت ممکن می‌شود. اپ Your Phone هنگام جفت شدن با برنامه پیام‌رسان سامسونگ می‌تواند متن‌های RCS را دریافت و ارسال کند. برای آشنایی بیشتر با پیام‌رسانی RCS می‌توانید این مقاله زومیت را مطالعه کنید.

اضافه شدن امکان پیام رسانی RCS به ویندوز به این معنا است که شما قادر خواهید بود از قابلیت‌هایی مانند چت زنده، ارسال و دریافت ایموجی، ارسال و دریافت داده و نمایش خوانده شدن پیام توسط مخاطب با استفاده از کامپیوتر خود استفاده کنید. البته این‌ها مشروط بر این است که مخاطب شما هم دستگاهی دارای قابلیت RCS داشته باشد. به گفته‌ی روبرتو بژور کوئز از مسئولان مایکروسافت، این قابلیت یعنی ارسال و دریافت پیامهای RCS ‌ بین ویندوز و اندروید اولین‌بار با گلکسی S20 آغاز می‌شود. 

 بژور کوئز در توئیتی می‌نویسد:

با افتخار اعلام می‌کنیم که ما با تیم پیام‌های سامسونگ همکاری کرده‌ایم تا پشتیبانی پیام رسانی RCS را به Your Phone بیاوریم. باشروع عرضهی سری گلکسی S20، شما قادر به ارسال و دریافت متون RCS از رایانه شخصی خواهید بود, البته اگر برنامه‌ی پیام کوتاه پیش‌فرض شما اَپ سامسونگ باشد!

این امر نشان می‌دهد این ویژگی با سایر دستگاه‌های سامسونگ (و شاید سایر گوشی‌های اندروید) در آینده کار خواهد کرد. این کار را می‌توان به‌عنوان بخشی از همکاری رو‌به‌پیشرفت سامسونگ و مایکروسافت مطرح کرد. درگذشته هم شاهد بودیم که شرکت کره‌ای سامسونگ برنامه‌ی One Drive را به دستگاه‌های خود اضافه کرده بود و به‌تازگی در جریان رویداد آنپکد ۲۰۲۰ نیز شاهد همکاری ایکس باکس و سامسونگ برای آوردن سرویس استریم بازی xCloud به گوشی‌های گلکسی بودیم.

اگر قصد خرید S20 را ندارید، می‌توانید با استفاده از وب سرویس Google Messages پیام‌های RCS را به رایانه‌ی شخصی ارسال کنید. درحال‌حاضر استفاده از RCS برای عموم کاربران چندان آسان نیست. تلاش‌هایی مانند اقدام مایکروسافت قدم کوچکی است که می‌تواند به بهبود این پلتفرم و آسان‌تر شدن استفاده از آن کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات