بازار حسگرهای تصویر در قبضه سونی؛ کسب نیمی از سهم بازار در سال ۲۰۱۹

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با افزایش تقاضای حسگرهای تصویر، سونی در سال ۲۰۱۹ با سهم ۴۹٫۱ درصدی رتبه‌ی اول فروش این قطعات را در اختیار داشته است.
تبلیغات

براساس گزارشی از مؤسسه‌ی تحقیقاتی TSR (مخفف‌شده‌ی Techno Systems Research)، مستقر در ژاپن، گروه محصولات نیمه‌هادی سونی در سال ۲۰۱۹ میلادی، نیمی از سهم بازار حسگرهای تصویر را در اختیار داشته است. این اطلاعات که وب‌سایت PulseNews آن‌ها را منتشر کرده است، اشاره دارد که سهم ۴۹٫۱ درصدی سونی از بازار این حسگرها، رتبه‌ی دوم سامسونگ با سهم ۱۷٫۹ درصدی را زیر سایه‌ی خود قرار داده است. کره‌ای‌ها اخیرا حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی نوناسل (Nonacell) را همراه‌با گوشی هوشمند جدید گلکسی اس 20 اولترا معرفی کردند.

سونی در ماه دسامبر فاش کرده بود بخش کسب‌و‌کار تراشه‌های نیمه‌هادی این شرکت، در ایام تعطیلات به‌صورت ۲۴ ساعته در طول هفت روز هفته در تلاش برای پاسخگویی به تقاضای بالای حسگرهای تصویر است؛ ازاین‌رو، گزارش TSR چندان هم غافلگیرکننده نیست. ژاپنی‌ها برای افزایش ظرفیت تولید جهت پاسخگویی به حجم بالای تقاضا، درحال ساخت کارخانه‌ای جدید در ناگاساکی هستند؛ این تأسیسات تا ماه آوریل سال ۲۰۲۱ میلادی وارد چرخه‌ی اقتصادی شرکت خواهد شد.

سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین رقیب برای حسگرهای تصویر سونی است. غول فناوری کره در سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد که با هدف پیشی‌گرفتن از سونی، ظرفیت تولید حسگرهای تصویرش را گسترش خواهد داد. براساس اطلاعاتی که TSR جمع‌آوری کرده است، سامسونگ برای دستیابی به چنین نقطه‌ی عطفی هنوز راهی طولانی در پیش دارد.

باتمامی موارد ذکرشده، آینده‌ی تجارت حسگرهای تصویر سونی، هنوز هم در مسیری پرپیچ‌و‌خم قرار دارد. شرکت مذکور که چهار کارخانه‌ی بزرگ در چین دارد، اوایل این ماه از شیوع مداوم ویروس کرونا در چین ابراز نگرانی کرد. مدیر ارشد مالی سونی، هیروکو توتوکی، در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Nikkei Asian Review اظهار داشت، تأثیر ویروس کرونا روی زنجیره‌ی تأمین این شرکت، به‌صورت بالقوه می‌تواند منجربه اخلال عظیمی در تجارت حسگرهای تصویر سونی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات