نصب ویندوز 10 ایکس قبل از انتشار رسمی روی مک‌ بوک و سرفیس گو

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت مهرماه هم‌زمان با معرفی سرفیس نئو، ویندوز 10 ایکس را هم رونمایی کرد. حال ردموندی‌ها امولاتور این سیستم‌عامل را دردسترس برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند.
تبلیغات

شاید خبر نصب ویندوز روی دستگاه‌هایی مانند مک‌بوک خبر چندان عجیبی نباشد، اما این بار، سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ ایکس هنوز به‌طوررسمی منتشر نشده است و خبر از نصب آن روی مک‌بوک و سرفیس گو می‌رسد. هفته‌ی گذشته، مایکروسافت امولاتور (شبیه‌ساز) ویندوز ۱۰ ایکس را منتشر کرد؛ اما کاربران از این فرصت استفاده کردند و ضمن استخراج سیستم‌عامل، توانستند آن را روی سخت‌افزار واقعی نصب کنند.

macwin1

یکی از توسعه‌دهندگان ویدئویی منتشر کرده است که در آن نشان می‌دهد توانسته ویندوز ۱۰ ایکس را روی مک‌بوک نصب کند که ازقضا بسیار روان هم کار می‌کند. مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را برای اجرا روی دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش دوگانه طراحی کرده است؛ ولی مک‌بوک را به‌عنوان یک صفحه‌نمایش در نظر می‌گیرد و آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند که در هر دو قسمت، امکان اجرای اَپ‌ را دارد و به‌نظر می‌رسد از قابلیت اجرا روی نمایشگرهای خارجی هم پشتیبانی می‌کند.

surwin2

توسعه‌دهنده‌ای دیگر توانسته است ویندوز ۱۰ ایکس را روی سرفیس گو نصب کند؛ هرچند پشتیبانی از درایوها در آن چندان رضایت‌بخش نیست. راهنمای کامل برای نصب ویندوز ۱۰ ایکس روی سخت‌افزار واقعی وجود دارد؛ اما باید قبل از نصب با دستورهای Power Shell و پارتیشن‌بندی و سخت‌افزار آشنا باشید. بااین‌همه، بازهم توصیه‌ی ما این است که این کار را انجام ندهید و تا آمدن نسخه‌ی اصلی صبر کنید.

مایکروسافت در نظر دارد ویندوز ۱۰ ایکس را تا آخر سال برای دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش دوگانه منتشر کند که در ابتدا، همراه‌با سرفیس نئو منتشر خواهد شد. در‌حال‌حاضر، مایکروسافت این امولاتور را منتشر کرده است تا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌های خود را روی آن بیازمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات