آزمون مقاومت گلکسی Z فلیپ؛ صفحه‌نمایش شیشه‌ای یا پلاستیکی؟

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کانال یوتیوب JerryRigEverything با آزمودن جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش این دستگاه احتمالا از شیشه‌ی واقعی ساخته نشده است.
تبلیغات

تمامی گوشی‌های هوشمند تاشونده بازار تاکنون از صفحه‌نمایشی با روکش پلاستیکی نرم استفاده می‌کردند که مقاومت فیزیکی پایین و خش‌پذیری بالا از جمله معایب بزرگ آن به‌شمار می‌رود؛ تا اینکه سامسونگ با معرفی Galaxy Z Flip طی تبلیغاتی گسترده اعلام کرد که در صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند برای اولین‌بار در جهان از «شیشه‌ی فوق نازک» (Ultra Thin Glass) استفاده کرده است. این امر موجب خشنودی کاربران شد و امیدهای زیادی به این محصول سامسونگ ایجاد کرد.

با این حال، روز گذشته زک نلسون در کانال یوتیوب خود با عنوان JerryRigEverything ویدیوی تست مقاومت این گوشی را منتشر کرد. در بخش مقاومت در برابر خراشیدگی صفحه‌نمایش، گلکسی زد فلیپ متاسفانه نتایجی مشابه با گوشی‌های تاشونده با صفحه‌ی پلاستیکی همچون Motorola Razr و گلکسی فولد کسب کرد. همچنین در بخش تست با شعله‌ی فندک و سوراخ کردن صفحه‌نمایش نیز برتری خاصی مشاهده نشد؛ به‌نحوی که حتی با فشردن ناخن روی صفحه‌نمایش شاهد آسیب دیدن آن بودیم. این یوتیوبر معروف در ادامه ادعا کرد که سامسونگ در صفحه‌نمایش جدیدترین گوشی تاشدنی خود از شیشه‌ی واقعی استفاده نمی‌کند و شاید در بهترین حالت یک ترکیب هیبریدی از پلاستیک و ذرات میکروسکوپی شیشه باشد. وی سامسونگ را به گمراه کردن کاربران در خصوص مشخصات گوشی ۱۳۸۰ دلاری خود متهم کرد و افزود:

اگر نمایشگر را به‌عنوان شیشه توصیف می‌کنید، آیا نباید مانند شیشه رفتار کند؟

البته سامسونگ در پاسخ به رسانه‌ها نشان داد که موضوع به این سادگی نیست. این شرکت اذعان داشت که شیشه‌ی فوق نازک گلکسی زد فلیپ به منظور ایجاد یک ظاهر براق و پریمیوم استفاده شده که منجر به بهبود تجربه‌ی کاربر در تماشای صفحه‌نمایش می‌شود. سامسونگ تأکید کرد با اینکه یک لایه‌ی محافظ روی صفحه کشیده شده، اما همچنان از صفحه‌نمایش این دستگاه باید به دقت مراقبت شود. البته سهولت در خراش دادن و سوراخ کردن صفحه‌نمایش نشان می‌دهد که این لایه‌ی محافظ نیز به خودی خود آنچنان مقاوم نیست؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد سامسونگ نیز به آن آگاه است و به‌همین دلیل امکان تعویض صفحه‌نمایش این دستگاه برای بار اول با هزینه‌ی نسبتا پایین ۱۱۹ دلاری (در مقایسه با ۳۲۹ دلار برای آیفون ۱۱ پرو مکس) و نصب یک محافظ صفحه‌ی مخصوص به‌صورت رایگان را برای کاربران این گوشی هوشمند فراهم کرده است.

اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سامسونگ هیچ‌وقت از «مقاوم بودن» صفحه‌نمایش گلکسی زد فلیپ صحبت نکرده و بیشتر بر بهبود تجربه‌ی بصری کاربر تأکید می‌کند. اما زک نلسون با این توضیحات قانع نشده و می‌گوید شرکت‌های بزرگ باید با صداقت و شفافیت بیشتری به معرفی محصولات خود بپردازند.

با تمام این اوصاف، می‌توان گفت سامسونگ هنوز بزرگ‌ترین مشکل گوشی‌های تاشونده را حل نکرده است و هنوز فاصله زیادی تا رسیدن گوشی‌های تاشو به همتایان معمولی خود در زمینه‌ی مقاومت و استحکام داریم.

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی سامسونگ نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های سری S، J، M و A سامسونگ و گالری تصاویر رسمی این محصولات همگی در بخش محصولات در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات