پادکست هفتم زومیت : آدم‌های معمولی که ناگهان نابغه شدند

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مغز انسان جزو اسرارآمیزترین اعضای بدن انسان است؛ در این قسمت از پادکست زومیت به مواردی نادر از واکنش مغز می‌پردازیم که براساس شواهد موجود، یک انسان معمولی به ناگاه تبدیل به یک نابغه می‌شود.
تبلیغات

مغز انسان را باید جزو اسرارآمیزترین اعضای بدن انسان دانست که هنوز انسان موفق نشده تا روند کاری آن را رمزگشایی کند؛ به‌طوری‌که به‌صورت روشن و کامل مشخص نیست که انسان‌ها چگونه خواب و رویا می‌بینند؟ چطور مغز اطلاعات را ذحیره و بازیابی می‌کند؟ فرایند تصمیم‌گیری چطور در مغز انسان اتفاق می‌افتد؟ هوش چیست و از کجا نشات می‌گیرد؟ خودآگاهی چیست؟

یکی از موارد و مهم و البته نامشخص دیگری که دانشمندان به‌دنبال کشف اسرار آن هستند، نحوه عملکرد مغز افراد نابغه و تفاوت مغز آن‌ها با افراد باهوش است؟ این موضوع وقتی جذاب‌تر جلوه می‌کند که بدانیم برخی افراد در دنیا وجود دارند که بنابر یک اتفاق و حادثه، تبدیل به نابغه شده‌اند. اما چه اتفاقی برای این افراد روی می‌دهد که آن‌ها را به ناگاه تبدیل به نابغه می‌کند؟ آیا این تغییر ممکن است برای همه افراد روی دهد یا خیر؟

در این قسمت از پادکست زومیت به بررسی شواهد و یافته‌های پزشکی موجود در رابطه با این موضوع می‌پردازیم که چطور یک انسان که زندگی کاملا عادی داشته و از نظر هوش و استعداد معمولی بوده، به یکباره در اثر یک حادثه تبدیل به نابغه می‌شود؟

پادکست زومیت را از پلتفرم‌های مختلف بشنوید

نوارگوگل پادکستاپل پادکستکست‌باکس

می‌توانید برای گوش دادن به سایر قسمت‌های پادکست زومیت، به کانال زومیت در نوار مراجعه کنید. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات