Swift Playgrounds، اپلیکیشن رایگان آموزش برنامه نویسی اپل، برای مک منتشر شد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل اپلیکیشن آموزش برنامه‌نویسی Swift Playgrounds را پس از چهار سال بالاخره برای مک منتشر کرد.
تبلیغات

Swift Playgrounds نام برنامه‌ای است که اپل سال ۲۰۱۶ آن را به‌صورت انحصاری برای آیپد منتشر کرد. اکنون پس از گذشت چهار سال، به‌لطف پروژه‌ی کاتالیست (Catalyst) اپل که قرار است با آسان‌ترکردن فرایند پورت‌کردن اپلیکیشن‌ها پلی میان سیستم‌های عامل‌ macOS و iOS باشد، اپلیکیشن رایگان Swift Playgrounds دردسترس کاربران macOS قرار خواهد گرفت.

ابزار آموزش برنامه‌نویسی اپل که در لباس بازی ویدئویی مخفی شده است، کدنویسی به زبان سوئیفت (Swift) را به کودکان آموزش می‌دهد. کودکان با کمک Swift Playgrounds می‌توانند علاوه‌بر یادگیری زبان برنامه‌نویسی اپل، با استفاده از نرم‌افزار اکس‌کد (Xcode) اپلیکیشن خود را بسازند و منتشر کنند. Xcode نام IDE اختصاصی اپل است که تنها برای سیستم‌عامل مک او اس منتشر می‌شود.

باتوجه‌به توضیحات صفحه‌ی اپلیکیشن در سایت اپل، کدهای کاربر به‌صورت درلحظه و در حال تایپ بین آیپد و مک همگام‌سازی می‌شود. همچنین، نسخه‌ای از Swift Playgrounds که برای مک منتشر شده، تنها یک پورت ساده نیست و به قابلیت‌های اختصاصی مناسب برای سیستم‌عامل دسکتاپ اپل مجهز شده است. ازجمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به قابلیت کشیدن و رهاسازی (Drag and Drop) انسنیپت‌ها با استفاده از موس یا ترک‌پد و پشتیبانی از تاچ‌بار مک‌بوک اشاره کرد. 

تابه‌حال از زبان برنامه‌نویسی اپل یا ابزارهای ساخت اپلیکیشن این شرکت استفاده کرده‌اید؟ تجربه‌ی خود از کارکردن با محیط توسعه‌ی نرم‌افزار برای اکوسیستم اپل را با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات