ابر آروان از Object Storage رونمایی کرد

یک‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
ابر آروان از فضای ابری Object Storage خود رونمایی کرد که کاربرد آن ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضایی نامحدود است.
تبلیغات

ابر آروان در رویداد سوار ابرها از سرویس Object Storage رونمایی کرد. Object Storage درواقع به ذخیره‌ی داده‌ی بدون ساختار با استفاده از HTTP گفته می‌شود؛ فایل‌ها به‌جای آنکه به بلاک‌های مختلف تقسیم شوند، با آبجکت‌های کاملی روی شبکه ذخیره می‌شوند. آبجکت‌ ممکن است فایلی تصویری، HTML یا داده‌ی مستقل باشد (وابسته به داده‌ی دیگری نباشد). این آبجکت‌ها ساختارنیافته هستند چون نیاز ندارند از طرح یا فرمت خاصی پیروی کنند.

احمدرضا ملاپور، شوالیه فناوری ابر آروان  گفت بعد از ماه‌ها انتظار، از همین امروز می‌توانید از طریق پنل یا API از Object Storage آروان استفاده کنید. ملاپور درمورد تأخیر در ارائه‌ی این سرویس، با وجود اعلام تاریخ‌های متعدد از سوی شرکت گفت:

مشکلات زیادی در تهیه و استقرار تجهیزات وجود داشت؛ از تحریم‌ها، چالش‌های خرید سخت‌افزار از خارج کشور، مشکلات گمرک و ترخیص گرفته تا مشکلات دیتاسنتر و تخمین‌های اشتباه در توسعه‌ی نرم‌افزاری خودمان. تمام این سختی‌ها منجر به این شد که نتوانیم زمان درستی برای رونمایی محصول داشته باشیم.

ملاپور گفت از این پس افراد می‌توانند تصاویر، ویدئو، فایل‌های استاتیک وب‌سایت‌ها، بک‌اپ از اطلاعات سرورها، آرشیو لاگ فایل‌ها، ایمیج کانتینرها، مخازن شخصی (رپوزیتوری‌) و غیره را به‌جای نگه‌داری به روش سنتی، در یک فضای ابری ذخیره کنند و دیگر نیاز نیست دغدغه‌ی حجم فایل و سرعت رشد آن را داشته باشند.

از مزیت‌های اصلی Object Storage آروان نسبت به دیگر رقبا این است که کاملا با CDN آروان یکپارچه است؛ شما می‌توانید هر فایلی را که آپلود می‌کنید بدون هیچ تنظیمات اضافه‌ای، از نزدیک‌ترین نقطه به دست کاربران خود برسانید و دغدغه‌ای بابت مدیریت ترافیک یا ریکوست بالا نخواهید داشت. این یکپارچگی قابلیت‌های دیگری مانند فایروال نیز به شما می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانید دسترسی به باکت‌ها را برای IP یا منطقه‌ی جغرافیایی خاصی محدود کنید. همچنین با استفاده از شتابدهی CDN، تصاویر و css/js را کم‌حجم (مینیفای) کنید.

با دو روش می‌توان از سرویس Objet Storage آروان استفاده کرد؛ از طریق ایجاد پنل باکت و آپلود فایل‌ها یا با استفاده از یکی از cliهای s3 support.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات