پتنت جدید وان‌پلاس: دوربین‌های مخفی با کاور چرخان

پنج‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
پتنت جدیدی از شرکت وان پلاس در زمینه‌ی طراحی دوربین گوشی‌های هوشمند نشان‌دهنده‌ی یک پنل چرخان است که دوربین‌های گوشی پشت آن مخفی می‌شوند.
تبلیغات

ظهور شرکت‌های چینی در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند ابتدا با اتهام کپی‌برداری از شرکت‌های صاحب نام قدیمی همراه بود. اما با وجود شرکت‌هایی وانند وان پلاس، اکنون به‌نظر می‌رسد نه‌تنها این ماجرا دیگر صحت ندارد بلکه این شرکت‌های چینی در عرصه‌ی نوآوری در صنعت ساخت گوشی گوی سبقت را از رقبای قدیمی ربوده‌اند. پتنت جدید وان پلاس یکی از شواهد این مدعا است.

پتنت جدید وان پلاس که در بانک جهانی اطلاعات جهانی (WIPO) به‌ثبت رسیده، حاوی طرحی از یک گوشی با دوربین‌های مخفی در عقب و جلو‌ی دستگاه است. در این طراحی، از چیدمان دایره‌ای دوربین‌ها مشابه با وان پلاس ۷ تی استفاده شده که به‌همراه چند طرح جدید از وضعیت پنهان و آشکار شدن دوربین‌ها ارائه شده است. طرح‌های بالا وضعیت پنهان دوربین‌ها و طرح‌های پایینی حالت آشکار را نمایش می‌دهند. البته هنوز نمی‌دانیم این تغییر وضعیت به‌صورت دستی خواهد بود یا خودکار.

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید (چهار طرح متفاوت برای حالت بسته‌ی پوشش دوربین‌ها)

برای مشاهده در ابعاد اصلی روی تصویر کلیک کنید (چهار طرح متفاوت برای حالت باز پوشش دوربین‌ها)

‌در عین حال باید به این نکته توجه کنیم که در قسمت طراحی نمای جلویی گوشی وان‌پلاس، دوربین سلفی دیده نمی‌شود. این پتنت در نمای جانبی، بالا و پایین نیز حاوی هیچ نوع دوربینی از نوع پاپ آپ نیست و این تنها به‌معنی یک دوربین سلفی درون صفحه‌‌ی نمایش است. البته این فناوری هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیست و انتظار نمی‌رود آن را در گوشی‌هایی نظیر وان پلاس ۸ مشاهده کنیم؛ اما قطعا در چند سال آینده توسط دستگاه‌های مختلفی به کار گرفته خواهد شد.

OnePlus design patent

طراحی نمای جلویی بدون دوربین سلفی

اگر به‌یاد داشته باشید در گوشی‌های قدیمی‌تر مانند سونی اریکسون K750 و نوکیا N73 شاهد کاور پلاستیکی برای لنز دوربین بودیم. اما باتوجه به ظرافت و نوآوری گوشی‌های هوشمند جدید بعید است اینجا نیز با طراحی مشابهی مواجه شویم. طراحی دوربین داخل صفحه‌ی نمایش هم پیش از این توسط اوپو و شیائومی به‌صورت پیش‌نمایش معرفی شده بود، اما باتوجه به مشکلات این طراحی بعید است تا سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد ورود این طراحی‌ها به بازار باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات