ون تولیدمحدود کاسالینی با الهام از سیتروئن کلاسیک معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
استودیو طراحی و ساخت بدنه کاسالینی نمونه ون مدرن سیتروئن جامپی را بازتولید کرده است. این محصول یادآور ون کلاسیک سیتروئن تایپ H خواهد بود.
تبلیغات

خودروساز ایتالیایی کاسالینی (Caselani) مدلی قدیمی و فراموش‌شده از ون سیتروئن را بازسازی کرد تا مجموعه‌ای از امکانات جالب را برای خریداران ون ارائه دهد. این ون Type HG نامیده می‌شود و مبتنی‌بر نسل فعلی سیتروئن جامپی است.

انواع مدل های ون / Van کاسالینی تایپ اچ جی / Caselani Type HG مبتنی بر سیتروئن جامپی / Citroën Jumpy

یکی از مشهورترین ون‌های خودروساز فرانسوی، Type H است که از سال ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۱ فقط با تغییرات جزئی ساخته می‌شد. این خودرو به‌عنوان مدلی کلاسیک و محبوب برای حمل موادغذایی و کاربردهای تفریحی شناخته می‌شود. سیتروئن قصد داشت مدل کوچک‌تری به‌نام Type G به بازار عرضه کند که تقریبا شبیه تایپ H بود؛ اما از پیشرانه دوقلو تخت هواخنک مشترک با 2CV استفاده می‌کرد. چند نمونه اولیه از این ون به مرحله تولید رسید؛ ولی پروژه‌ی ساخت آن به‌دلیل تولید ون ۹ اسب بخاری AU مبتنی‌بر 2CV ناتمام ماند که در سال ۱۹۵۱ عرضه شد.

نمونه اولیه ون سیتروئن کمتر شناخته شده است و فقط در مجموعه میراث رسمی سیتروئن و ذهن برخی از علاقه‌مندان قدیمی خودروهای فرانسوی وجود دارد؛ درنتیجه کاسالینی ترجیح داد که آن را در قرن ۲۱ به بازار عرضه کند. باتوجه‌به اینکه تایپ G ازنظر طراحی نمونه‌ی کوچک تایپ H است، ساخت کیت بدنه متناسب با سیتروئن جامپی نسبتا ساده بود. کاسالینی نشانه‌های طراحی خود را از نسخه مدرن تایپ H الهام گرفته که مبتنی‌بر نسخه‌ی بزرگ‌تر سیتروئن جامپر است و به‌عنوان رم پرومستر (Ram ProMaster) در ایالات متحده فروخته می‌‌شود. البته برای تطابق با سلیقه‌های مدرن، این ون از سپر جلو جدید با جلوپنجره عمودی، لوگو کرومی، پنل‌های بنده موج‌دار، طراحی جدید بخش عقب و چراغ‌های جلو گِرد بهره می‌برد که در خارج از بدنه قرار گرفته است. مقررات کنونی اجازه استفاده از چنین طراحی را به کاسالینی می‌دهد؛ بنابراین، جای نگرانی نیست. تایرهای دیواره‌سفید (Whitewall Tyres) به‌صورت تجهیزات اختیاری موجود هستند.

نمای عقب ون / Van کاسالینی تایپ اچ جی / Caselani Type HG مبتنی بر سیتروئن جامپی / Citroën Jumpy

کاسالینی تایپ HG را به‌عنوان ون مسافربری و ون دوکابین و ون پنلی یا اتاق‌دار ارائه می‌دهد. قیمت این ون بدون احتساب مالیات، از ۳۵ هزار دلار (۲۹،۴۰۰ یورو) آغاز می‌شود و ازجمله ویژگی‌های آن می‌توان به پیشرانه توربودیزل چهار سیلندر ۱۰۰ اسب‌بخاری اشاره کرد. رانندگانی که از قبل ون سیتروئن جامپی دارند، می‌توانند کیت تبدیل کاسالینی را تنها با قیمت ۱۴،۸۰۰ یورو (حدود ۱۷،۵۰۰ دلار) بخرند. کاسالینی برای آرامش بیشتر مشتریان خاطرنشان کرد که این کیت تبدیل با رضایت سیتروئن ارائه می‌شود و سازنده آن را به‌عنوان کیت مجاز اعلام کرده است.

ون جامپی در میانه محدوده خودروهای تجاری سیتروئن قرار دارد؛ یعنی بین برلینگو (رقیب فورد ترنزیت کانکت در این کلاس) و سیتروئن جامپر (جایگزین فورد ترنزیت در برخی بازارها). اندازه و برخی خصوصیات جامپی نزدیک به ون مرسدس بنز متریس است که در ایالات متحده فروخته می‌شود و در برخی از مناطق اروپا نیز بسیار محبوب است. اگر در فرانسه با کارگران لوله‌کش تماس بگیرید، احتمال زیادی وجود دارد که با ون سیتروئن جامپی در محل حاضر شود.

ون / Van کاسالینی تایپ اچ جی / Caselani Type HG مبتنی بر سیتروئن جامپی / Citroën Jumpy در جاده

ازجمله سایر رقبای جامپی می‌توان به ون‌های پژو اکسپرت، اوپل ویوارو و تویوتا پرو ایس (ProAce) اشاره کرد. این محصول در انگلیس به دیسپچ (Dispatch) معروف است و با این نام در بازار خودرو بریتانیا فروخته می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات