نوکیا شبکه 4G را به ماه می‌برد

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت نوکیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ شبکه‌ی 4G را به فضا و مخصوصا سطح کره ماه ببرد.
تبلیغات

ناسا قصد دارد در سال ۲۰۲۴ باردیگر به سطح کره ماه برود؛ اما این‌بار روش جدیدی برای ارتباط برقرارکردن با فضانوردان خود در نظر گرفته است. این روش جدید با کمک نوکیا محقق خواهد شد. به‌تازگی مشخص شده که ناسا کمکی ۱۴٫۱ میلیون دلاری به نوکیا کرده تا این شرکت بتواند شبکه‌ی 4G LTE را روی سطح ماه راه‌اندازی کند.

جیمز رویتر، از سازمان ناسا، به این موضوع اشاره کرده که استفاده از شبکه‌ی موبایل روی سطح ماه باعث می‌شود که فضانوردان روی سطح ماه بتوانند راحت‌تر باهم ارتباط برقرار کنند. این روش باعث می‌شود که ناسا هم بتواند راحت‌تر با سفینه‌های فضایی خود در ارتباط باشد. با این سرمایه‌گذاری ناسا، نوکیا می‌تواند روش‌های زمینی به‌کاررفته برای گسترش شبکه 4G روی زمین را تغییر دهد و به روش‌های جدیدی برای گسترش این شبکه روی سطح ماه دست یابد. شبکه‌ی 4G روی سطح ماه باید به‌شکلی باشد که بتوان ارتباط‌هایی با فاصله‌ی طولانی برقرار کرد و پشتیبانی از آن در محیط کره‌ی ماه هم آسان باشد.

ناسا مدتی پیش اعلام کرد در پروژه‌ی جدیدی که به‌نام پروژه‌ی آرتمیس شناخته می‌شود، قصد دارد باردیگر به سطح کره ماه برود. این سازمان ۳۷۰ میلیون دلار برای این کار هزینه خواهد کرد؛ البته بخش زیادی از این مبلغ به شرکت‌های بزرگی مانند اسپیس ایکس و United Launch Alliance پرداخت می‌شود.

این اولین‌باری نیست که نوکیا قصد دارد شبکه 4G LTE را به ماه ببرد؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ این شرکت با همکاری سازمان فضایی کشور آلمان و اپراتور موبایل بریتانیایی Vodafone قصد داشتند به محل فرود آپولو ۱۷ بروند. در بخشی از این پروژه، دو شرکت یادشده می‌خواستند اولین پایگاه 4G را روی سطح ماه ایجاد کنند؛ اما این مأموریت هیچ‌وقت عملی نشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات