وزیر ارتباطات: تبلت ارزان دانش‌آموزی در داخل کشور تولید خواهد شد

یک‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید تبلت ارزان‌قیمت به‌دست شرکت‌های داخلی با قیمت ۲/۵ میلیون تومان خبر داد. این تبلت‌ها در ماه‌های آینده توزیع می‌شوند.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در هشتمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های گفت‌وگو بر محور تحول و بهبود یادگیری، از حمایت شرکت‌های داخلی برای تولید تبلت ارزان‌قیمت خبر داد. به‌گفته‌ی محمدجواد آذری جهرمی، شرکت‌های داخلی می‌توانند در چند ماه آینده، تبلتی با قیمت بین دو تا سه‌میلیون تومان تولید کنند و دراختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

به‌گزارش روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر ارتباطات اظهار کرد که با وجود قیمت تمام‌شده‌ی اندک تبلت‌های ایرانی، پرداخت همین هزینه هم برای برخی خانواده‌ها در کشور دشوار است و باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود. برهمین‌اساس، آذری جهرمی از ایجاد هماهنگی میان نهادهای حمایتی ازجمله بهزیستی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت برای تهیه‌ی بخشی از تبلت موردنیاز دانش‌آموزان مناطق محروم خبر داد.

پیش‌ازاین هم مدیرعامل صنایع آموزشی وابسته به صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان اعلام کرد که ۱۱۰ هزار تبلت دانش‌آموزی در استان‌ها برای دسترسی به فضای آموزشی توزیع خواهد شد. علی‌محمد مصلحی در گفت‌وگو با ایرنا، به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش‌وپرورش در ۱۵ شهریور به‌منظور تهیه‌ی تبلت دانش‌آموزی اشاره کرد که براساس آن، با کشورهای مالزی و چین برای تأمین قطعات رایزنی شده است. مصلحی توضیح داد: «پس از ترخیص قطعات خریده‌شده، عملیات مونتاژ تبلت‌های دانش‌آموزی در تهران آغاز می‌شود.»

مصلحی از برنامه‌های نصب‌شده‌ای روی تبلت‌های دانش‌آموزی ایرانی با رویکرد تربیتی خبر داد. او تصریح کرد: «این برنامه را کارشناسان مخابرات ضمن نظرخواهی از کارشناسان تربیتی تهیه و تنظیم می‌کنند.» مدیرعامل صنایع آموزشی نیز قیمت تبلت‌های دانش‌آموزی ایرانی را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با خدمات پس از فروش ۱۸ ماهه اعلام کرد.

مصلحی در توصیف بیشتر این تبلت‌ها اضافه کرد که آن‌ها هشت اینچی هستند و با نرم‌افزارهای تعریف‌شده‌ای مانند تماس تصویری و صوتی و متنی عرضه می‌شوند و به‌صورت اقساط دراختیار جامعه‌ی هدف قرار می‌گیرند.

آذری جهرمی در گفت‌وگوی آنلاین امروز با وزارت آموزش‌و‌پرورش، به مشکلات اپلکیشن «شاد» هم اشاره کرد که باعث شده ۳/۵ میلیون دانش‌آموز به آن دسترسی نداشته باشند. در همین زمینه، به افزایش سرورها و ظرفیت‌های اینترنتی به‌منظور رفع مشکلات خبر داد و پیش‌بینی کرد که بار ترافیکی در شبکه‌ی اینترنت کشور، آذرماه سنگین باشد.

وزیر ارتباطات از پرداخت یارانه‌ی روزانه‌ی سه‌میلیاردتومانی دولت به آموزش‌وپرورش بابت اینترنت رایگان خبر داد. به‌گفته‌ی آذری جهرمی، روزانه ۸/۵ میلیون نفر اینترنت رایگان مصرف می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات