امیزفیت از ایربادهای پاورباد و ذن باد در نمایشگاه CES 2020 پرده‌برداری کرد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
پاورباد و ذن‌باد، ایربادهای جدید امیزفیت هستند که به‌ترتیب می‌توانند روی ضربان قلب و خواب کاربر نظارت کنند. این ایربادها به‌تازگی در نمایشگاه CES 2020 معرفی شده‌اند.
تبلیغات

امیزفیت (Amazfit) با حضور در نمایشگاه CES 2020 به‌صورت رسمی از ایربادهایی جدید پرده‌برداری کرد که هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های جالب مختص به خود هستند و بازار خاصی را هدف قرار داده‌اند. امیزفیت در کنفرانس کوتاهش دو ایرباد بلوتوثی کاملا بی‌سیم (True Wireless) را در معرض نمایش قرار داد که از آن‌ها با نام امیزفیت پاورباد (Amazfit PowerBuds) و امیزفیت ذن‌باد (Amazfit ZenBuds) یاد می‌شود. از بین این دو، ایرفون پاورباد امیزفیت از قابلیت تشخیص ضربان قلب هم پشتیبانی می‌کند. از طرفی امیزفیت مدعی است که ایرباد ذن‌باد توانایی نظارت روی خواب کاربر را دارد. 

بر اساس اعلام رسمی، ایرباد امیزفیت پاورباد قرار است در رنگ‌های مشکی، سفید و زرد روانه‌ی بازار شود. این ایرباد وزن بسیار کمی دارد و از ابعادی جمع‌و‌جور بهره می‌گیرد تا حملش آسان باشد و کاربر بتواند به‌سادگی از آن استفاده کند. انجام کارهای مختلفی نظیر پخش و توقف موسیقی و موارد مشابه از طریق ضربه زدن روی هدفون امکان‌پذیر است. افزون بر موارد یادشده، پاورباد دارای قلابی خاص است تا بهتر در گوش جای گیرد و هنگام تحرک زیاد نظیر ورزش کردن، همچنان در گوش کاربر باقی بماند. در ضمن در مواقعی که کاربر نخواهد از هدفون استفاده کند، می‌تواند قلاب آن را بردارد تا پاورباد اندازه‌ای کوچک پیدا کند. 

هدفون امیزفیت / Amazfit

نکته‌ی مهم دیگر به قابلیت‌های متنوع امیزفیت پاورباد در زمینه‌ی ورزش مربوط می‌شود. پاورباد افزون بر توانایی پخش موسیقی و همچنین پاسخ دادن به تماس کاربر، توانایی پایش ضربان قلب او را به‌صورت آنی دارد. این محصول از دیافراگم صدای رده‌بالا بهره می‌گیرد و از قابلیت‌های دیگری نظیر «حالت نظارت روی صدای محیط» نیز پشتیبانی می‌کند. در ضمن این هدفون می‌تواند از طریق پخش صدا، برخی رویدادها را به کاربر یادآوری کند که ویژگی جالب و پرکاربردی به‌حساب می‌آید. در کنار موارد یادشده، امیزفیت پاورباد از پخش دوگانه‌ی صدا پشتیبانی می‌کند تا میزان نویز به حد کمی برسد و همچنین کیفیت تماس‌های صوتی بالاتر رود.

هدفون امیزفیت / Amazfit

ایرباد امیزفیت پاورباد به‌لطف بهره‌مندی از استاندارد IP55 در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد؛ برای کسب جزئیات دقیق درمورد این استاندارد، می‌توانید به مقاله‌ی ویژه‌ی زومیت درمورد استاندارد IP مراجعه کنید. امیزفیت گفته است که باتری پاورباد پس از یک بار شارژ کامل تا ۲۴ ساعت دوام می‌آورد و این یعنی امکان استفاده از این ایرباد به‌مدت یک روز کامل وجود دارد.

ایرباد دیگری که امیزفیت رونمایی کرده، ذن‌باد نامیده می‌شود و برخلاف پاورباد تنها در رنگ سفید در دسترس قرار می‌گیرد. افزون بر این موضوع، امیزفیت ذن‌باد به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌خوبی درون گوش جای گیرد، بنابراین حتی اگر هنگامی که خواب هستید به طرفین غلط بخورید، این هدفون از گوش شما نمی‌افتد. امیزفیت ذن‌باد از قابلیت پایش ضربان قلب پشتیبانی نمی‌کند؛‌ اما به‌جای آن توانایی نظارت کامل روی خواب کاربر را دارد. ذن‌باد می‌تواند گزارش کاملی از کیفیت خواب را به شما تحویل دهد تا بهتر روی خواب‌تان نظارت کنید. 

هدفون امیزفیت / Amazfit

افزون بر موارد یادشده، ایرباد ذن‌باد همچون ایرپاد اپل (Apple AirPods) به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد که آیا کاربر آن را در گوش خود قرار داده است یا خیر. با اتکا به همین قابلیت، ذن‌باد می‌تواند به‌صورت خودکار موسیقی را متوقف یا پخش کند. ایرباد جدید امیزفیت همچنین از آلارم ساعت پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید آن را در گوش خود قرار دهید و صبح زود با آلارم آن بیدار شوید تا اگر کس دیگری کنار شما خوابیده است از صدای آلارم اذیت نشود. بر اساس اعلام رسمی امیزفیت، ایرباد ذن‌باد پس از یک بار شارژ تا ۸ ساعت دوام می‌آورد. در ضمن به‌لطف قاب مخصوص، میزان شارژدهی ذن‌باد به ۸ روز می‌رسد. 

هدفون امیزفیت / Amazfit

امیزفیت می‌گوید که قصد دارد پاورباد را با قیمت ۹۹/۹ دلار در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۰ (بهمن - اسفند ۱۳۹۸) روانه‌ی بازار کند. همچنین فعلا به‌صورت رسمی اعلام نشده است که ذن‌باد در چه تاریخی و با چه قیمتی روانه‌ی بازار خواهد شد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات