ایکس باکس سری ایکس از چه درگاه‌هایی بهره‌مند است؟

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
ایکس‌باکس سری ایکس کنسول بازی جدید مایکروسافت است که به‌صورت اولیه رونمایی شده و به‌لطف کنفرانس مطبوعاتی AMD در CES 2020، از تنوع درگاه‌های آن باخبر شده‌ایم.
تبلیغات

AMD یکی از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه CES 2020 بود که هنگام برگزاری کنفرانس مطبوعاتی‌اش محصولاتی جدید و مهم را رونمایی کرد که از میان آن‌ها می‌توانیم به پردازنده‌های سری رایزن ۴۰۰۰ (Ryzen 4000) و همچنین هیولای ۶۴ هسته‌ای این شرکت با نام رایزن تردریپر ۳۹۹۰ ایکس (Ryzen Threadripper 3990X) اشاره کنیم. کنفرانس AMD به‌طور کلی کنفرانس پر سر و صدایی بود و محصولاتی پر اهمیت را به‌نمایش گذاشت. این شرکت در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی‌اش به گفت‌و‌گو درمورد همکاری تجاری‌اش با مایکروسافت پرداخت. شماری از بینندگان تیزبین این مراسم متوجه شدند که برای لحظه‌ای، تصویری از پشت کنسول بازی موردانتظار ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت (Microsoft Xbox Series X) به‌نمایش در آمده است. در تصویر موردبحث شاهد تنوع درگاه‌های کنسول جدید مایکروسافت بودیم.

به‌دنبال انتشار تصویر موردبحث، بسیاری از کاربران مدعی شدند که این تصویر متعلق به خود کنسول سری ایکس است و AMD آن را به‌‌صورت رسمی از سوی مایکروسافت دریافت کرده؛ اما AMD سریعا این ادعاها را رد کرد و مدعی شد که تصویر یادشده مربوط به نسخه‌ی نهایی ایکس‌باکس سری ایکس نیست و آن را از وب‌سایتی به‌نام TurboSquid خریداری کرده است. درواقع تصویر به‌نمایش درآمده از ایکس‌ باکس سری ایکس، رندری غیررسمی بوده است. ناگفته نماند که وظیفه‌ی ساخت پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی کنسول جدید مایکروسافت به‌عهده‌ی AMD است. بنابراین وقتی این شرکت تصویری از پشت کنسول سری ایکس را به‌نمایش گذاشت، شمار زیادی از کاربران با خود فکر کردند که تصویر موردبحث حقیقی است.

ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت / Microsoft Xbox Series X
مقاله‌های مرتبط:

    انتشار تصویر غیررسمی ایکس‌باکس سری ایکس باعث شد بسیاری از کاربران به‌اشتباه فکر کنند که درگاه‌های به‌نمایش درآمده، در نسخه‌ی نهایی کنسول هم حضور دارند. بنابراین اطلاعات غلط درمورد ایکس‌باکس سری ایکس هم‌اکنون به‌سرعت در فضای مجازی در حال پخش است. 

    به‌دنبال ایجاد برخی بحث و جدل‌ها در فضای مجازی دراین‌زمینه، خبرنگار وب‌سایت Thurrott.com که ادعا می‌کند توانسته برخی اطلاعات را از سوی منابع داخلی‌اش در مایکروسافت به‌دست بیاورد، مقاله‌ی جدیدی را منتشر کرده است. گرچه او در مقاله‌ی جدیدش به تنوع درگاه‌های ایکس‌باکس سری ایکس اشاره می‌کند، اما فراموش نکنید که هنوز زمان نسبتا زیادی تا عرضه‌ی این کنسول بازی باقی مانده است و نمی‌توانیم با اطمینان اعلام کنیم که Series X هنگام عرضه دارای همین درگاه‌ها خواهد بود. 

    طبق گفته‌های منابع خبرنگار وب‌سایت Thurrott، در بخش پشتی کنسول دو درگاه USB SuperSpeed Type-A، یک درگاه HDMI، یک درگاه اترنت (Ethernet)، خروجی صدای اپتیکال و یک درگاه برای آداپتور برق دیده می‌شود. در گزارش موردبحث همچنین آمده است مایکروسافت درگاه دیگری را در پشت کنسول جای داده که درزمینه‌ی برطرف ساختن مشکلات و به‌منظور اشکال‌زدایی ساخته شده است. درحال‌حاضر از هدف دقیق این درگاه اطلاعی نداریم. در بخش پشتی ایکس‌باکس سری ایکس افزون بر موارد یادشده شاهد دریچه‌های ورودی هوا خواهیم بود که به گردش هوا در داخل کنسول کمک شایانی می‌کند. همچنین گفته می‌شود کنسول جدید مایکروسافت در بخش جلویی میزبان یک درگاه USB Type-A است تا دسترسی به این نوع درگاه راحت‌تر باشد و کاربر مجبور نشود به بخش پشتی کنسول مراجعه کند. 

    ایکس باکس سری ایکس مایکروسافت / Microsoft Xbox Series X

    تصویری که در بالای این پاراگراف مشاهده می‌کنید، توسط رسانه‌ی Thurrott ساخته شده است و احتمالا بخش پشتی مدل نهایی ایکس‌باکس سری ایکس را به‌تصویر می‌کشد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ظاهرا تمامی درگاه‌های ایکس‌باکس سری ایکس در بخش پایینی قسمت پشتی جای گرفته‌اند.

    مایکروسافت درحال‌حاضر به‌صورت اولیه از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس رونمایی کرده است و جزئیات دقیق مربوط به آن را نمی‌دانیم. با نگاهی کلی به ادعاهای مطرح‌شده درمورد درگاه‌های سری ایکس، احتمال می‌دهیم که گزارش‌های اخیر حقیقی باشند. با این‌ حال ناامیدکننده‌ترین نکته درمورد درگاه‌های کنسول بازی مایکروسافت، نبود درگاه USB Type-C است که اتفاقی غیرمنتظره به‌شمار می‌آید. با درنظرگرفتن اینکه کنسول‌های بازی تا چند سال در بازار حضور پیدا می‌کنند، نبود درگاه USB Type-C که امروزه به‌صورت گسترده استفاده می‌شود، اندکی عجیب به‌نظر می‌رسد.

    فراموش نکنید که تا پیش از معرفی و عرضه‌ی نهایی دستگاه، احتمال دارد مایکروسافت در رویکرد خود برای درگاه‌های کنسولش تغییری ایجاد کند. مایکروسافت قصد دارد ایکس‌باکس سری ایکس را در فصل تعطیلات پیش‌رو روانه‌ی بازار کند. این شرکت می‌گوید کنسول جدیدش قدرت بسیار بالایی خواهد داشت. وب‌سایت دیجیتال فاندری در گزارشی مدعی شده است که پردازنده‌ی گرافیکی Xbox Series X کارایی بهتری از تمامی پردازنده‌های AMD در سال ۲۰۱۹ دارد.

    درگاه‌های ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت (طبق ادعای رسانه‌ی Thurrott)

    دو درگاه USB-A از نوع SuperSpeed

    یک درگاه اترنت

    یک درگاه HDMI فول‌سایز

    یک درگاه صدای اپتیکال

    یک درگاه مخصوص آداپتور برق

    یک درگاه مخصوص اشکال‌زدایی (احتمالا در نسخه‌ی نهایی حضور نخواهد داشت)

    یک درگاه USB-A در بخش جلویی

    شما کاربران زومیت چه دیدگاهی دراین‌زمینه دارید؟

    تمامی مقالات مرتبط به کنسول بازی ایکس‌باکس سری ایکس مایکروسافت را ازطریق این صفحه در زومجی مطالعه کنید

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات