موتورسیکلت برقی دیمون هایپراسپرت HS رونمایی شد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
برند نوپای دیمون به‌طوررسمی موتورسیکلت برقی هایپراسپرت ۲۰۰ اسب‌بخاری HS را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد.
تبلیغات

نمایشگاه CES معمولا به‌عنوان مکانی برای رونمایی موتورسیکلت شناخته نمی‌شود؛ اما با گذشت سال‌ها همه‌چیز تغییر کرده است. CES یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در ایالات متحده به‌شمار می‌آید و به‌راحتی می‌توان فهمید چرا برندهای سازنده‌ی موتورسیکلت می‌خواهند از ظرفیت نزدیک به ۲۰۰ هزار بازدیدکننده بهره بگیرند.

موتورسیکلت برقی هایپراسپرت / electric motorcycle

یکی از نکات درخورتوجه در نمایشگاه CES امسال، رونمایی موتورسیکلت برقی هایپراسپرت HS متعلق به شرکت دیمون (Damon Motorcycles) است. دیمون امیدوار است خود را در بازار با سه ویژگی مهم از سایرین متمایز کند: پیشرانه‌ی الکتریکی و موقعیت سواری متغیر و سیستم اخطار پیشرفته.

موتورسیکلت برقی هایپراسپرت / electric motorcycle

طبق گفته‌ی دیمون، موتورسیکلت برقی هایپراسپرت HS مناطق اطراف خود را با دوربین‌هایی با وضوح زیاد اسکن می‌کند که در جلو و عقب نصب شده‌اند و سپس با فناوری هپتیک روی دستگیره‌های فرمان و چراغ‌های LED روی شیشه جلو و ازطریق دوربین به موتورسوار هشدار می‌دهد. دیمون هایپراسپرت HS همچنین از اتصال شبکه‌ی 4G بهره می‌برد و اطلاعات موتورسیکلت و اتفاقات جاده را روی فضای ابری بارگذاری می‌کند.

قدرت سیستم محرکه‌ی برقی حدودا ۲۰۰ اسب‌بخار و ظرفیت پیمایش در بزرگراه (با سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت) ۲۷۰ کیلومتر است. ناگفته نماند ظرفیت بسته‌ی باتری این موتورسیکلت ۲۱/۵ کیلووات‌ساعت گزارش شده است. هنوز اطلاعاتی از وزن خالص موتورسیکلت برقی دیمون هایپراسپرت HS منتشر نشده است.

موتورسیکلت برقی هایپراسپرت / electric motorcycle

دیگر مشخصات این موتورسیکلت برقی شارژر سطح ۲، سیستم‌های کمک‌راننده مانند ترمز ABS، سیستم کنترل کشش، ترمزهای برمبو و سیستم تعلیق Ohlins اشاره کرد. هایپراسپرت HS با قیمت ۲۴ هزار و ۹۹۵ دلار و مدل هایپراسپرت پریمیر با قیمت ۳۹ هزار و ۹۹۵ دلار به بازار عرضه خواهد شد.دیمون موتورسایکلز قصد دارد از مدل کسب‌وکارهای فروش مستقیم استفاده کند و مشخص نکرده است چگونه و کجا قصد دارد خط‌تولیدش را پایه‌گذاری کند؛ البته دفتر اصلی دیمون در ونکوور کانادا مستقر است.

هنوز مشخص نیست دیمون موتورسایکلز تا زمان آغاز تولید در سال ۲۰۲۱، چه تغییراتی در موتورسیکلت برقی هایپراسپرت اعمال خواهد کرد و اینکه این شرکت می‌تواند سرانجام پروژه‌ی هایپراسپرت را به‌سرانجام برساند یا خیر. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات